پیگیری ارائه خدمات الکترونیکی شهرداری قم در سطح ملی
به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، علی مؤمن حجازی از ارائه بیش از ۳۰۰ خدمت کارشناسی در حوزه طراحی شبکه و نرمافزاری خبر داد و اظهار کرد: سازمان فاوا شهرداری قم توانسته ظرفیت ذخیرهسازی خود را افزایش داده و به سقف دو پتابایت رسانده، بهنحویکه ۲۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.
وی افزود: بخشی از ظرفیت ذخیرهسازیها پردازشی و بخشی نیز پشتیبانی است که بهطور تفکیکی ۸/۰ پتابایت ظرفیت پردازشی است که دادههای سازمانها در آن قرار میگیرد و ۲/۰ پتابایت نیز ظرفیت برای پشتیبانی است.
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم، یکی دیگر از دغدغههای مدیریت شهری را احداث سایت پشتیبانی دانست و خاطرنشان کرد: سایت پشتیبانی به بهرهبرداری رسیده و نسخهای از تمام دادههای شهرداری در نقطهای دیگر ذخیره شده است و در صورت ایجاد شرایط بحرانی مرکز داده پشتیبان موردنظر را دارد.
مومنحجازی ادامه داد: سرمایه اصلی ما دادههاست که میتواند به دلیل عوامل پدافندی و طبیعی سایت اصلی دچار مشکل شود و برای پیشگیری از هرگونه حوادث، این سایت راهاندازی شده و در حال حاضر فعال است.
وی با اشاره به درگاه خدماتی قمیار، تأکید کرد: سال گذشته زیرساخت قمیار بهروزرسانی شده و نسخه جدید با خدمات جدید در حال خدمترسانی است، استفاده از قمیار نیاز به اطلاعرسانی دقیق به شهروندان دارد.
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم ارائه بعضی خدمات همچون عوارض خودرو را نیاز به پیگیری ملی دانست و گفت: در بعضی از خدمات هنوز بهطور ملی این امکان در اختیار ما قرار نگرفته است، اما پیگیر آن هستیم.
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
Wednesday, 27 November , 2024