کمبود ایستگاه آتش‌نشانی در منطقه پردیسان قم

مدیر منطقه هشت شهرداری قم گفت: منطقه پردیسان طی سال‌های اخیر با رشد قابل‌توجهی از جمعیت روبه‌رو بوده است و در راستای پیشگیری از حوادث، نیازمند افزایش ایستگاه‌های آتش‌نشانی و خدمات ایمنی در این منطقه هستیم.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
کمبود ایستگاه آتش‌نشانی در منطقه پردیسان قم
شناسه : 78145 | انتشار : 02 آذر 1402 - 22:39   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، علیرضا مظفری با اشاره به ویژگی‌های منطقه پردیسان اظهار کرد: منطقه پردیسان با دارا بودن ۲۵۷۸ هکتار مساحت، در حال حاضر ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.

وی با بیان اینکه مساحت کل فضای سبز منطقه ۳۳۸ هکتار است، افزود: در حال حاضر ۲۷ بوستان ،۲۶ زمین بازی کودکان، ۲۶۵ مورد مجموعه ورزشی در منطقه پردیسان وجود دارد و ۷۰ تن زباله در شبانه‌روز از سطح منطقه جمع‌آوری می‌شود.

مدیر منطقه هشت شهرداری قم تصریح کرد: سه ایستگاه آتش‌نشانی در شهرک پردیسان وجود دارد و با توجه به افزایش جمعیت شهرک، در راستای افزایش ایمنی شهروندان و مجتمع‌ها، تعداد ایستگاه‌های آتش‌نشانی در منطقه مناسب نیست.

مظفری با بیان اینکه در تلاش هستیم تا با همکاری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی به تعداد ایستگاه‌های موجود در پردیسان اضافه کنیم، تصریح کرد: از دیگر مشکلات اساسی منطقه می‌توان به نبود پیاده‌روهای مناسب در پردیسان اشاره کرد و شهرداری قم در مسیر حل این مشکل، ۷۰ درصد بودجه پروژه‌های عمرانی سال آینده را صرف احداث شبکه معابر و پیاده‌راه کرده است.

وی ادامه داد: با مصوبه کمیسیون ماده ۵، زمین‌های واقع در خیابان‌های ۱۶ متری و بالاتر قابلیت صدور پروانه را دارد و شهروندان می‌توانند برای زمین‌هایی با کاربری تجاری پروانه اخذ کنند.

نوشته های مشابه
نگاهی به سوابق هنری و سینمایی علی ثقفی/ از همکاری با «نود» تا کارگردانی «پرویزخان»
مراسم بزرگداشت فرمانده اسبق لشکر ۱۷ علی‌بن‌ابی‌طالب(ع) برگزار شد +تصاویر
برگزیدگان سومین جشن مهر سینمای ایران در قم معرفی شدند
پروژه‌های عمرانی حرم چهار امامزادگان فردو افتتاح شد
جشن «ملیکه ایران» در قم برگزار می‌شود
شورای شهر پیگیر مطالبات آتش‌نشانان است/ حقوق آتش‌نشانان قم تقویت می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.