توجه به گفتمان‌سازی توسط رسانه‌ها

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم، توجه به لزوم گفتمان‌‌سازی توسط رسانه‌ها را مطرح کرد و گفت: ورود رسانه در ابعاد تخصصی موضوعات مختلف می‌تواند منجر به بهبود شرایط و امیدآفرینی شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
توجه به گفتمان‌سازی توسط رسانه‌ها
شناسه : 78123 | انتشار : 02 آذر 1402 - 21:03   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مهدی کلانترزاده در گفت‌وگویی یکی از وجوه جهاد تبیین در بیانات مؤکد رهبر معظم انقلاب اسلامی را ارائه و اطلاع‌رسانی دستاوردها به مردم دانست و با تشریح نقش رسانه‌ها در این زمینه گفت: امیدآفرینی در بین افراد جامعه ازجمله اهدافی است که می‌بایست به این منظور مورد توجه قرار گیرد تا مردم بدانند چه خدماتی و چگونه به آنان ارائه‌شده است.

وی رسانه‌ها را ظرفیتی قابل‌توجه و منطبق بر اصول بنیادی جهاد تبیین عنوان کرد و ادامه داد: ماهیت رسانه‌ها علاوه بر وجوه گوناگون اطلاع‌رسانی، می‌تواند در نقد و گفتمان‌سازی نیز مؤثر بوده و با ایجاد بستر تضارب آراء، بهبود شرایط را در زمینه‌های مختلف اجرایی و مدیریتی به‌دنبال داشته باشد.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم با اشاره به لزوم بازگشت رسانه‌ها به ریل و چارچوب اصلی خود گفت: در سال‌های اخیر بنا بر دلایل مختلف، پرداخت حرفه‌ای و نقد تخصصی موضوعات در رسانه‌ها کمرنگ شده است و امروز کمتر خبرنگاری به‌ صورت تخصصی به موضوعات ورود می‌کند و آن موضوع را دقیق مورد کنکاش قرار می‌دهد.

کم‌توجهی به نبود فضای گفتمانی نکته‌ی بعدی بود که کلانترزاده آن را مطرح کرد و گفت: وجود فضایی برای بیان آراء و نظرات مختلف و ارائه بی‌طرفانه آن می‌تواند اسباب بسیاری از اتفاقات خوشایند برای رشد و توسعه باشد و رسانه‌ها می‌بایست به‌نوعی داعیه‌دار این فضای گفتمانی باشند.

وی رسانه‌ها را بازوان اطلاع‌رسانی دستگاه‌ها و نهادها توصیف کرد و افزود: ارتباط و تعامل ۲ سویه مردم و مسئولین از دیگر مباحثی است که رسانه‌ها می‌توانند در آن نقشی مؤثر ایفا کنند و واسطه‌ای برای بیان نظرات مردم به خدمتگزاران خود باشند.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم جشنواره‌ها و رویدادهای رسانه‌ای را آوردگاهی برای ارتقای سطح کمی و کیفی تولید محتوای رسانه‌ای دانست و تصریح کرد: برگزاری جشنواره مطبوعات استان مجالی اثرگذار برای تلاش بیشتر و حرفه‌ای اصحاب خبر و رسانه است تا در این آوردگاه خود را مورد ارزیابی قرار دهند.

کلانترزاده همچنین ظرفیت‌های گسترده و مختلف قم را مورد توجه قرار داد و گفت: هرچند بسیاری از این ظرفیت‌ها برای مردم قم نیز معرفی نشده و شناختی از آن وجود ندارد یا به‌نوعی عادی و تکراری است، اما معرفی این ظرفیت‌های در ابعاد بزرگ‌تر ملی و فراملی ضروری بوده و لازم است رسانه‌ها دامنه تولید و انتشار اخبار را به مجموعه استان محدود نکنند.

وی در پایان با اعلام حمایت شهرداری قم از برگزاری سومین جشنواره مطبوعات و رسانه‌های برخط استان قم، خواستار توجه حرفه‌ای خبرنگاران به موضوعات شهری شد و اذعان کرد: مجموعه مدیریت شهری قم به‌عنوان بزرگ‌ترین دستگاه خدمتگزار در شهر قم، از تمامی اصحاب خبر و رسانه برای مشارکت در زمینهٔ تولید محتوای رسانه‌ای مرتبط با گستره وسیع خدمات و وظایف شهرداری قم دعوت به عمل‌آورده و آماده هرگونه همکاری و تعامل در این زمینه است.

نوشته های مشابه
انتقاد «روانبخش» از کمبود سرانه آموزشی در قم
۱۰۰ مدرسه خیّرساز در قم ساخته می‌شود
مجتمع آموزشی شهیدان شعبان‌زاده صنعت‌محور است
کلنگ‌زنی اولین هنرستان تخصصی تولید کفش کشور در قم +تصاویر
مادری با کفش‌های کتانی
توصیه مادر خیّر مدرسه‌ساز به فرزندش
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.