ظرفیت پروژه‌های شهری برای جذب سرمایه‌گذاری

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری قم با بیان اینکه ظرفیت سرمایه‌گذاری در بوستان‌های شاخص شهری مانند خضرنبی، غدیر، علوی، بوستان هزاری هکتاری در ابعاد تفریحی، اقتصادی و فرهنگی فراهم است، گفت: بلوار پیامبر اعظم، فاز ۵ عمار یاسر و میدان شهید مطهری سه جبهه مهم سرمایه‌گذاری است که تملک به‌موقع پلاک‌های باقی‌مانده و آماده‌سازی عرصه، پیش‌نیاز ورود سرمایه‌گذاران است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
ظرفیت پروژه‌های شهری برای جذب سرمایه‌گذاری
شناسه : 77566 | انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، علی رمضانی با اشاره به تلاش‌های مدیریت شهری قم برای جذب سرمایه‌گذاری اظهار داشت: میزان سرمایه‌گذاری در کلان‌شهر قم در سال‌های اخیر بالغ‌بر پنج هزار میلیارد تومان بوده که با بسترسازی فرهنگی مناسب، تبلیغات و برندسازی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در قم قابلیت افزایش چند برابری را دارد.

وی با بیان اینکه وضعیت سرمایه‌گذاری در شهر قم و در پروژه‌های شهری با استقبال و تقاضای رو به افزایش توسط سرمایه‌گذاران مواجه است، ابراز کرد: در چند سال اخیر در بخش‌های فرهنگی، خدماتی و هم‌چنین ساخت مجتمع‌های تجاری و مسکونی قراردادهای مشارکت با بخش خصوصی منعقد گردیده است.

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری قم با اشاره به راهبردهای سرمایه‌گذاری و افق‌های آن برای کلان‌شهر افزود: شهرداری قم هم‌اکنون در قالب دو افق ۱۴۰۴ و ۱۴۱۴ اهداف و برنامه‌های کلان سرمایه‌گذاری را دنبال می‌کند و چشم‌انداز سرمایه‌گذاری در شهرداری قم بر اساس افق ۱۴۰۴ و ۱۴۱۴ در حال پیگیری بوده و آسیب‌های سرمایه‌گذاری گذشته احصا و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در سقف ۷ هزار میلیارد تومان تدوین‌شده است.

به گفته وی، جذب سرمایه‌گذاران تأثیر مثبتی بر توسعه شهر قم دارد و پروژه‌های نیمه‌تمام شهری که در اختیار شهرداری است در قالب بسته‌های اقتصادی قابل‌تعریف باشد و برای سرمایه‌گذار توجیه اقتصادی و بازگشت سرمایه داشته باشد که می‌توان از طریق جذب مشارکت با بخش خصوصی منابع را برای اتمام پروژه‌ها تأمین و کارسازی کرد و شهرداری و شورای  شهر بر اجرای قدرتمند سند راهبردی سرمایه‌گذاری تأکید دارند و هیچ محدودیت و مانعی احساس نمی‌شود و بودجه‌های سالانه شهرداری بر اساس این اسناد راهبردی تدوین خواهد شد.

رمضانی ادامه داد: بلوار پیامبر اعظم(ص)، فاز ۵ عمار یاسر و میدان شهید مطهری سه جبهه مهم سرمایه‌گذاری است که تملک به‌موقع پلاک‌های باقی‌مانده و آماده‌سازی عرصه، پیش‌نیاز ورود سرمایه‌گذاران است.

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری قم اضافه کرد: ظرفیت برای سرمایه‌گذاری در بوستان‌های شاخص شهری مانند خضرنبی، غدیر، علوی، بوستان هزاری هکتاری در ابعاد تفریحی، اقتصادی و فرهنگی نیز فراهم است.

رمضانی با اشاره به موانع سرمایه‌گذاری در قم اذعان کرد: کمبود اراضی مناسب و هم‌چنین آیین‌نامه تعاملات شهرداری‌ها در خصوص سرمایه‌گذاری مشارکتی بخش خصوصی مسکوت است و از سویی عدم امکان تضمین سود سرمایه‌گذاران به‌ویژه سرمایه‌گذاران خارجی شهرداری و عدم ثبات اقتصاد کشور مهم‌ترین چالش‌ها و موانع سرمایه‌گذاری هستند.

وی در ادامه با بیان مشوق‌های سرمایه‌گذاری گفت: برای تشویق سرمایه‌گذاران مشوق‌هایی باید ارائه شود و مدیریت شهری هم برای جذب سرمایه‌گذاران مشوق‌هایی در نظر گرفته است، ازجمله در اخذ معافیت عوارض در ساخت هتل‌ها،همکاری در اخذ مجوزهای الزام تسهیل گری در اخذ پروانه ساختمانی و تسهیلات بانکی و هم‌چنین تسهیل در پیش‌فروش محصولات سرمایه‌گذار را می‌توان نام برد.

نوشته های مشابه
سفرنامه‌نویسی ساده نیست/ خط قرمزها را می‌شناسم/ فعلاً برنامه‌ای برای ساخت رادیو هفت ندارم
تفاوت‌های فرهنگی ایران و ژاپن/ ایرانی‌ها شادند ژاپنی‌ها پر کار!
پنجمین نمایشگاه «میثاق با ولایت» هیئت خادم الرضا(ع) برپا می‌شود
یزدی‌‌ها «قمپز» را شیرین کردند
برگزیدگان جشنواره «نامه نامور» در قم تجلیل شدند
آبیاری سنتی فضای سبز در قم نداریم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.