تولید روزانه ۱۴۰ تن پسماند خشک در قم

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم گفت: در شهر قم روزانه حدود ۶۹۰ تن پسماند در شبانه‌روز تولید می‌شود که ۱۴۰ تن آن پسماند خشک است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تولید روزانه ۱۴۰ تن پسماند خشک در قم
شناسه : 74690 | انتشار : 28 شهریور 1402 - 22:37   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید عبدالله میرابراهیمی در گفت‌وگویی پیرامون وضعیت مدیریت پسماند در قم، اظهار داشت: در شهر قم روزانه حدود ۶۹۰ تن پسماند در شبانه‌روز تولید می‌شود که ۱۴۰ تن آن پسماند خشک است.

وی با بیان اینکه قانون تکلیف کرده که تمامی ادارات تفکیک از مبدأ را انجام دهند و به مدیریت اجرایی پسماندها، پسماند خشک را تحویل دهند، اضافه کرد: بسیاری از ادارات یا آن را تفکیک نمی‌کنند و یا تحویل نمی‌دهند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم عنوان کرد: درحالی‌که همه زیرساخت‌ها مهیا و آموزش لازم ارائه‌شده و مخازن در اختیارشان قرار داده‌ایم، اما برخی از ادارات، اگر پسماند را تفکیک می‌کنند به‌صورت غیررسمی و غیرمجاز به سیستم‌های غیررسمی واگذار می‌کنند.

وی تصریح کرد: سازمان پسماند اقدامات آموزشی را در چند سال گذشته تاکنون آغاز کرده است، مثلاً آموزش به خانواده‌ها در بوستان‌ها و پارک‌ها و اماکن عمومی و همچنین فعالیت مستمر غرفه‌های بازیافت و یا حضور در مدارس بخشی از این فعالیت‌هاست که دراین‌باره همراهی شهروندان مهم‌ترین بخش است.

میرابراهیمی خاطرنشان کرد: روزانه ۶ تن از ۱۴۰ تن زباله‌های خشک در مرکز دفن زباله تفکیک می‌شود و نیاز به همت داریم تا این مقدار به صفر برسد.

گفتنی است حدود ۲۰ سال قبل قانونی مبنی بر مدیریت و تفکیک آن از مبدأ به شهرداری‌ها ابلاغ شد، این آئین‌نامه اجرایی قانون مدیریت پسماند ماده ۴ در مراکز استان‌ها و همچنین شهرهایی با جمعیت بیش از یک میلیون نفر تا پایان سال ۱۳۹۰ و در سایر شهرها و روستاها تا پایان سال ۱۳۹۲ همه پسماندهای عادی را به‌صورت تفکیک‌شده جمع‌آوری نمایند از تصویب قانون تا اجرای آن زمان زیادی طول کشید البته مدیران سازمان پسماند معتقد هستند بسیاری از دستگاه‌های مربوط پای‌کار نیامدند.

نوشته های مشابه
نگاهی به سوابق هنری و سینمایی علی ثقفی/ از همکاری با «نود» تا کارگردانی «پرویزخان»
مراسم بزرگداشت فرمانده اسبق لشکر ۱۷ علی‌بن‌ابی‌طالب(ع) برگزار شد +تصاویر
برگزیدگان سومین جشن مهر سینمای ایران در قم معرفی شدند
پروژه‌های عمرانی حرم چهار امامزادگان فردو افتتاح شد
جشن «ملیکه ایران» در قم برگزار می‌شود
شورای شهر پیگیر مطالبات آتش‌نشانان است/ حقوق آتش‌نشانان قم تقویت می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.