آغاز برخورد با هرگونه اجرای نمای خارج از ضوابط شهرسازی در قم

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم از آغاز برخورد با هرگونه اجرای نمای خارج از ضوابط شهرسازی در قم خبر داد و گفت: با هماهنگی‌ دستگاه‌ قضایی نسبت‌به صدور اخطاریه و جلوگیری از فعالیت عمرانی و جمع‌آوری نمادهای مغایر با اصول و ضوابط معماری ایرانی اسلامی اقدام می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
آغاز برخورد با هرگونه اجرای نمای خارج از ضوابط شهرسازی در قم
شناسه : 73946 | انتشار : 07 شهریور 1402 - 21:04   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، احمدرضا شفیعی در خصوص مدیریت سیما و منظر شهری و اقدامات پیشگیرانه اجرایی صورت گرفته در احداث نماهای رومی در شهر قم، اظهار کرد: نقش نماها در معرفی هویت و فرهنگ یک شهر بسیار مؤثر است و در سال‌های اخیر نیز تلاش فراوانی شده تا طراحی نمای بناها و ساختمانی شهری قانونمند شود.

وی با بیان اینکه در این خصوص معاونت شهرسازی و معماری به‌عنوان متولی مدیریت سیما و منظر شهری با تشکیل کمیته‌های نما در مناطق هشت‌گانه نسبت به ساماندهی نماها اقدام نظارت مؤثر را داشته و دارد، افزود: در این کمیته که بر اساس دستورالعمل‌های ساماندهی نماهای شهری تصمیم‌گیری می‌شود هرگونه احداث نما مغایر با ضوابط و اصول فرهنگ ایرانی و اسلامی تبیین شده ممنوع است و با متخلفین بر اساس قوانین مرتبط با ساخت‌وسازهای غیراصولی برخورد می‌شود.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم گفت: با توجه به اهمیت این موضوع، مجموعه مدیریت شهری علاوه بر اجرای برنامه‌های نظارتی و پیگیری مصوبات جهت پیشگیری و جلوگیری از فعالیت‌های غیرمجاز در احداث نماهای رومی، برنامه‌های متنوع فرهنگی و آموزشی ویژه کارشناسان طراحی و شهروندان را در جهت ارتقا سطح آگاهی و مشارکت مؤثر مربوطه در کاهش تخلفات مربوطه برگزار کرده است.

وی در خصوص برخورد با متخلفین نیز مطرح کرد: با توجه به حساسیت‌ها و جایگاه ویژه فرهنگی، اجتماعی و مذهبی شهر قم، ضمن تقدیر از اهتمام ویژه دادستان استان در این خصوص، با هماهنگی‌های صورت گرفته با دستگاه‌های قضایی و انتظامی نسبت به برخورد قانونی با متخلفین با صدور اخطاریه و جلوگیری از فعالیت عمرانی و جمع‌آوری نمادهای مغایر با اصول و ضوابط معماری اسلامی ایرانی اقدام می‌شود.

به گفته شفیعی، یقیناً مشارکت و همکاری عمومی با رعایت اصول و ضوابط شهری و حقوق شهروندی، مهم‌ترین گام در جهت حفظ و صیانت از هویت فرهنگی و اجتماعی شهر خواهد بود.

نوشته های مشابه
تبیین عناصر اساسی مشارکت در نظام مردم‌سالاری دینی
«روز قم» ثبت ملی شد
ضرورت رسیدگی به وضعیت سایت‌های نخاله‌های ساختمانی شهرداری قم
محور قدیم سلفچگان ساوه بهسازی می‌شود
برگزاری ششمین مرحله اردوی «فکر و ذکر» در قم
یازدهمین دوسالانه نگارگری استان قم برگزار می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.