رشد ۴۶۰ درصدی وصول درآمدهای مالیاتی در قم

مدیرکل امور مالیاتی استان قم با بیان اینکه مدیریت شهری در اشاعه فرهنگ مالیات مؤثر است، گفت: استان قم در سال گذشته ازنظر رشد و درصد تحقق درآمدهای مالیاتی جزو استان‌های برتر بوده و در مقایسه با سال ۱۴۰۰ رشد ۴۶۰ درصدی در وصول و عوارض ارزش‌افزوده که متعلق به شهر و شهرداری است، ثبت کرده‌ایم.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
رشد ۴۶۰ درصدی وصول درآمدهای مالیاتی در قم
شناسه : 72173 | انتشار : ۳۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، حسین نیروبخش با حضور در صحن علنی و رسمی شورای اسلامی شهر قم ضمن تشکر از مدیریت شهری در توسعه و آبادی شهر اظهار داشت: مجموعه مدیریت شهری همکاری خوبی با اداره کل امور مالیاتی استان داشته و تعامل خوبی بین این دو ارگان مهم برقرار شده است.

وی بار اصلی عمران و آبادی شهر را بر دوش مدیریت شهری و شهرداری دانست و افزود: خدا را شاکر هستیم که سهمی در این رشد و بالندگی در شهر داشته‌ایم و هم دوش شما در خدمت به مردم تلاش می‌کنیم.

مدیرکل امور مالیاتی استان قم به ارائه گزارشی از درآمدهای مالیاتی استان در سال ۱۴۰۱ پرداخت و تصریح کرد: سال ۱۴۰۱ سال پر باری برای استان قم بود و هم در ادای تکلیف سازمانی و هم در کسب درآمد برای استان، قم جزو استان‌های سرآمد در کشور بود.

وی ادامه داد: استان قم در سال گذشته ازنظر رشد و درصد تحقق درآمدهای مالیاتی جزو استان‌های برتر بوده و در مقایسه با سال ۱۴۰۰ رشد ۴۶۰ درصدی در وصول و عوارض ارزش‌افزوده که متعلق به شهر و شهرداری است، ثبت کرده‌ایم.

وی، افزایش سهم شهر از درآمدهای مالیاتی را یکی از دغدغه‌های خود و همکاران دانست و بیان کرد: شهر قم یک کلان‌شهر خاص است که باید به آن نگاهی ویژه داشت و تلاش می‌کنیم به شهرداری در آبادانی شهر کمک کنیم.

مدیرکل امور مالیاتی استان قم، عملکرد شهرداری و مدیریت شهری در قم را موفق دانست و خاطرنشان کرد: تلاش اصلی را در شهر شهرداری بر دوش دارد و آبادانی شهر عملکرد شهرداری است و نام مدیریت شهری قم در کشور جزو نهادهای موفق ثبت‌شده است.

وی سپس کمک شهرداری در ترویج فرهنگ مالیات را یادآور شد و گفت: تعامل خوب مدیریت شهری و اداره کل امور مالیاتی باعث فرهنگ‌سازی در شهر شد به‌طوری‌که سهم مشارکت مردم در پرداخت مالیات افزایش چشمگیری داشته است.

نیروبخش از اصلاح روندهای اداری در وصول مالیات خبر داد و ابراز کرد: متأسفانه در سنوات گذشته شاهد فرارهای مالیاتی در روندهای اداری بودیم اما امروز اصلاح امور اداری و سازوکارهای جدید درآمدهای استان را افزایش داده و توانستیم وصول مالیات در استان را تسریع کنیم.

وی در پایان اصلاح سازوکارهای مالیاتی را عامل افزایش درآمدهای شهر عنوان و مطرح کرد: آنچه اتفاق افتاده وظیفه ما در مقابل مردم است و باید بیش از این نیز تلاش کنیم و شهرداری در اشاعه فرهنگ مالیاتی و روشنگری در نحوه مصرف آن نقش مهمی داشته است.

نوشته های مشابه
پنجمین نمایشگاه «میثاق با ولایت» هیئت خادم الرضا(ع) برپا می‌شود
یزدی‌‌ها «قمپز» را شیرین کردند
برگزیدگان جشنواره «نامه نامور» در قم تجلیل شدند
آبیاری سنتی فضای سبز در قم نداریم
بررسی روند پروژه‌های منطقه یک قم
اجرای ۹۷ پروژه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.