اجرای خط‌کشی با رنگ گرم ترافیکی برای نخستین بار در قم

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به آغاز مرحله جدید خط‌کشی ترافیکی با رنگ گرم در سطح معابر شهر، از اجرای نخستین پروژه در این زمینه خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
اجرای خط‌کشی با رنگ گرم ترافیکی برای نخستین بار در قم
شناسه : 72166 | انتشار : 30 تیر 1402 - 12:40   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، حسین شعبان‌زاده، اظهار کرد: تقاطع سه سطحه نماز به جهت جدید بودن پروژه و همچنین آسفالت تازه، مناسب‌ترین مکان برای اجرای رنگ گرم ترافیکی بود که با اجرایی شدن آن می‌توان در سایر مناطق نیز از آن استفاده کرد.

وی، تفاوت رنگ گرم و سرد ترافیکی را موردتوجه قرارداد و افزود: بزرگ‌ترین تفاوت رنگ ترافیکی گرم و سرد، به دمای مخلوط کردن عناصر رنگ برمی‌گردد و رنگ گرم با توجه به شرایط تخصصی و خاص جهت آماده‌سازی قبل از استفاده، باعث افزایش دوام و بهبود رنگ می‌گردد و ۳ تا ۶ سال ماندگاری خواهد داشت.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با بیان اینکه رنگ ترافیکی گرم مقاومت بسیار خوبی در برابر فشار داشته و خواص مکانیکی فوق‌العاده‌ای را از خود نشان می‌دهند، ابراز کرد: به همین دلیل از آن‌ها در اجرای خط‌کشی طولی معابر شهری، اجرای نقوش و علائم افقی ترافیکی و همچنین سطوح هشداردهنده ایمنی ( اکستروژن) استفاده می‌شود.

وی در خصوص دیگر مزایای رنگ گرم گفت: مقاومت رنگ ترافیکی گرم در برابر آب‌وهوای نامساعد یا تابش مستقیم خورشید بیشتر بوده و کمتر دچار شکنندگی یا پریدگی رنگ خواهد شد و باوجود اجرای رنگ با ضخامت بالا  با توجه به گرم شدن اولیه و ثانویه رنگ در دمای مناسب، دارای  طول عمر بیشتر و زمان کمتر جهت خشک شدن است و کاهش ترافیک در هنگام اجرای پروژه ، گزینه مناسبی برای معابر شهر قم به‌حساب می‌آید.

نوشته های مشابه
انتقاد مدیرکل اوقاف قم از مدیران شهرداری/ اجازه تخریب قبرستان نو را نمی‌دهیم
نمایشگاه «یاد یاران» در قم آغاز به کار کرد
مرکز غیرمجاز دندان‌سازی در قم پلمب شد
برپایی نمایشگاه عکس دفاع مقدس در نگارستان اشراق
ثبت ۳۳ وقف جدید در قم
جشنواره روایت جهاد استان قم تمدید شد
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.