در گفت‌وگو با «شهر۲۰» عنوان شد

تلاش اداره ارشاد قم برای میزبانی از جشنواره‌های سینمایی

رئیس گروه سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، برگزاری جشنواره‌های سینمایی را یکی از اولویت‌های این اداره‌کل عنوان کرد و گفت: اکران همزمان آثار جشنواره‌های معتبر بین‌المللی و ملی از خواسته‌های به حق اهالی سینما در قم است و تلاش می‌کنیم تا جای ممکن این خواسته را به شکل شایسته اجابت کنیم.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تلاش اداره ارشاد قم برای میزبانی از جشنواره‌های سینمایی
شناسه : 71756 | انتشار : 24 تیر 1402 - 17:59   پرینت

سعید ایلانلو در حاشیه برپایی جشنواره فیلم «حوا» در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر بیست» با اشاره به برگزاری این جشنواره در روزهای ۲۰ تا ۲۳ تیرماه در سینما ونوس، اظهار کرد: خوشبختانه مسئولان سازمان سینمایی با اهتمام به شعار «ایران فقط تهران نیست»، بستر برگزاری جشنواره‌های مهم سینمایی را همزمان با پایتخت در استان‌ها فراهم کرده‌اند و بر همین اساس، استان قم نیز میزبانی نخستین جشنواره بین المللی فیلم «حوا» را با رویکرد تکریم جایگاه بانوان و خانواده تجربه کرد.

وی، برگزاری جشنواره‌های سینمایی را یکی از اولویت‌های این اداره‌کل عنوان کرد و افزود: اکران همزمان آثار جشنواره‌های معتبر بین المللی و ملی از خواسته‌های به حق اهالی سینما در قم است و اهتمام ما بر این است که تا جای ممکن این خواسته را به شکل شایسته اجابت کنیم.

رئیس گروه سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم ادامه داد: استان قم تجربه برگزاری چندین دوره جشنواره‌های ملی سینمایی مانند «نماز و نیایش از نگاه دوربین»، «هشت نوشت» و جشنواره فیلم کوتاه «فناوری و نوآوری» و همچنین برگزاری همزمان جشنواره‌های فیلم «فجر»، «کوتاه تهران»، «کودک و نوجوان» و «سینما حقیقت» را در کارنامه دارد و ان‌شاءالله در سال جاری نیز برگزار کننده جشنواره ملی «فیلم ۱۷» خواهد بود.

وی از برپایی دومین مراسم مهر سینمای ایران در استان قم خبر داد و تصریح کرد: در مسیر اجرای برنامه‌های سینمایی نیازمند همراهی سینماگران استان هستیم و آماده‌ایم از نظرات و پیشنهادات این عزیزان بهره‌مند شویم.

رئیس گروه سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در پایان ضمن تشکر از حسن تعامل همکاران سازمان امور سینمایی و سمعی بصری از همراهی نهادهای استانی نظیر استانداری، انجمن سینمای جوانان، صداوسیما، خانه مطبوعات و اصحاب رسانه و نیز مدیریت و پرسنل سینما ونوس در برگزاری جشنواره فیلم «حوا» قدردانی کرد.

نوشته های مشابه
تبیین عناصر اساسی مشارکت در نظام مردم‌سالاری دینی
«روز قم» ثبت ملی شد
ضرورت رسیدگی به وضعیت سایت‌های نخاله‌های ساختمانی شهرداری قم
محور قدیم سلفچگان ساوه بهسازی می‌شود
برگزاری ششمین مرحله اردوی «فکر و ذکر» در قم
یازدهمین دوسالانه نگارگری استان قم برگزار می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.