ثبت ۳۳ هزار درخواست در سامانه «قمیار»
به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید محمود حاجی میررحیمی با اشاره به اقداماتی که در حوزه تسریع فرایندها و ارائه خدمات غیرحضوری شهرسازی در شهرداری قم شده است، اظهار داشت: این موارد در چند سال گذشته بهصورت مستمر و مدام در حال انجام بوده و در سال ۱۴۰۱ هم، روند رو به رشدی داشته است.
وی با بیان اینکه درگذشته مردم از ابتدای ثبت درخواست باید بهصورت حضوری مراجعه میکردند و در فرایندهای انتخاب مهندس ناظر هم به مشکلات زیادی روبهرو میشدند، افزود: تلاش شده گامبهگام این مشکلات را برطرف کنیم و در مناطق شهرداری قم سعی کردیم درخواستهای شهرداری را تفکیک و اولویتبندی کرده تا کارها بهتر پیش رود.
رئیس اداره کنترل و نظارت بر شهرسازی الکترونیک شهرداری قم ادامه داد: اجرای طرح امضای الکترونیکی در تعامل با سازمان نظاممهندسی ساختمان از دیگر اقداماتی بود که انجام شد؛ همچنین هماهنگیهایی صورت گرفت تا اگر آخرین گزارش بازدید مربوط به یک ماه گذشته باشد، بدون بازدید مجدد پاسخ استعلام انجام شود.
وی میزان استقبال و استفاده از سامانه قمیار توسط شهروندان را موردتوجه قرار داد و گفت: در سال گذشته ۳۳ هزار و ۳۲۷ مورد درخواست در سامانه قمیار ثبت شد که از این تعداد هزار و ۹۷۳ مورد ثبت درخواست در دفاتر پیشخوان صورت گرفته است.
میررحیمی اضافه کرد: ۱۳ هزار و ۵۱۸ مورد هم شهروندان اقدام به ثبت درخواست کردهاند و ۱۷ هزار و ۸۳۶ مورد در دفاتر اسناد رسمی ثبتشده است.
وی تصریح کرد: درواقع ۹۵ درصد درخواستهای شهرسازی بهصورت غیرحضوری ثبتشده است که آمار خوبی محسوب میشود.
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
Friday, 29 November , 2024