کمبود ۷۰ هزار جای پارک در قم/ ۷۵ درصد بودجه شهرداری عمرانی است

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر قم گفت: سهم هر شهروند قمی از پروژه‌های عمرانی ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است و ۷۵ درصد بودجه شهرداری سهم بخش عمرانی است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
کمبود ۷۰ هزار جای پارک در قم/ ۷۵ درصد بودجه شهرداری عمرانی است
شناسه : 67777 | انتشار : 07 اردیبهشت 1402 - 23:34   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، سید محمد حسین دهناد بعدازظهر پنجشنبه در نشست خبری به مناسبت روز شورا با اشاره به بودجه ۶ هزار میلیارد تومانی شهرداری قم گفت: برای پروژه‌های عمرانی و حمل و نقل سهم خوبی در نظر گرفته شده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر قم گفت: سهم هر شهروند قمی از پروژه‌های عمرانی ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است و ۷۵ درصد بودجه شهرداری سهم بخش عمران و حمل و نقل است.

دهناد بیان داشت: در ابتدای کار شورا پروژه‌های شاخص کمتر از ۲۰ درصد پیشرفت داشتند که تلاش شده تا این پروژه‌ها در سال قبل به اتمام برسد.

وی افزود: ساماندهی و اتمام پروژه‌های مرکز شهر قم در اولویت قرار گرفت و امیدواریم فاز ۴ و ۵ پروژه عمار یاسر با سرعت تکمیل و امسال به پایان برسد.

دهناد ادامه داد: احداث پروژه پارکینگ شرقی حرم مطهر در سال گذشته انعقاد قرارداد شد و ساخت تونل امام موسی صدر با ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار امسال اجرایی خواهد شد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر قم گفت: طراحی تقاطع سه سطحه میدان سپاه، تقاطع فردوسی، پروژه پل نیک اندیش و زیرگذر کبیری در شهرقائم از جمله پروژه‌های شاخص امسال است.

وی عنوان داشت: ۱۰۰ میلیارد تومان برای خرید اتوبوس‌های جدید و ۱۶۰ میلیارد تومان برای خرید میدلباس تخصیص یافته است.

دهناد عنوان داشت: در پی ساخت و سازهای سال‌های اخیر ۷۰ هزار جای پارک در قم کم دارد و امسال تلاش می‌شود تعداد قابل توجهی پارکینگ در خیابان امام و خیابان آذر و پارکینگ شرقی احداث شود.

شهرداری قم ۷ مورد انحراف از تفریغ بودجه داشت

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر قم ابراز داشت: شورا باید انحراف از تفریغ بودجه را بررسی کند و نمایندگان شهرداری باید گزارش دهند و در سال گذشته ۷ مورد برای شورا قابل قبول نبود که موضوع پارکینگ، عدم تناسب بین رشد درآمد و هزینه، فناوری اطلاعات، درصد پیشرفت پروژه‌های عمرانی، بحث فوتی‌ها از جمله این موارد بوده است.

دهناد ابراز داشت: ساماندهی اطراف حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران، احداث شهرک زیارت، پروژه‌های حمل و نقل ریل مبنا به مقصد استان، اختصاص تعدادی رام قطار برای پروژه مترو، الحاق اراضی مجاور پیامبر اعظم به این بلوار، احداث شهرک‌های مسکونی در جوار شهرک‌های صنعتی، بحث فرودگاه، مرکز نوآوری و فناوری مدیریت شهری از جمله موضوعاتی است که در دور دوم سفر رئیس جمهور به قم پیگیری خواهد شد.

نوشته های مشابه
جواد افشار عزادار پدر شد
گویش قمی ثبت ملی می‌شود
راهیابی دو فیلم از قم به جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان
۴ هزار تخت به ظرفیت گردشگری قم اضافه می‌شود
نگاهی به سوابق هنری و سینمایی علی ثقفی/ از همکاری با «نود» تا کارگردانی «پرویزخان»
مراسم بزرگداشت فرمانده اسبق لشکر ۱۷ علی‌بن‌ابی‌طالب(ع) برگزار شد +تصاویر
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.