در پاسخ به پرسش «شهر۲۰» عنوان شد

توضیحات عضو شورای شهر قم درباره مصوبه کاهش ۵۰ درصدی عوارض مشاغل پزشکی

رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای شهر قم در خصوص افزایش بودجه پیشنهادی شهرداری توسط شورا و مصوبه جنجالی کاهش ۵۰ درصدی عوارض مشاغل پزشکی پاسخ گفت.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
توضیحات عضو شورای شهر قم درباره مصوبه کاهش ۵۰ درصدی عوارض مشاغل پزشکی
شناسه : 67765 | انتشار : 07 اردیبهشت 1402 - 23:02   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، محسن محرری ظهر پنج‌شنبه ۹ اردیبهشت‌ماه در نشست خبری که به مناسبت روز ملی شوراها در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد، در پاسخ به پرسش خبرنگار «شهر۲۰» مبنی بر اینکه امسال شورا سنت‌شکنی کرد و رقم بودجه شهرداری را افزایش داد در حالی که همیشه کاهش می‌داد‌. آیا منابع تأمین بودجه نیز تعریف شده است؟ اظهار کرد: روال رسیدگی لایحه بودجه شهرداری قم کاملاً منطقی و کارشناسی و دقیق بود.

وی افزود: واقعیت این است که عدد پیشنهادی شهرداری کم بود اما ما اعتقاد داشتیم تورم بیش از پیش‌بینی‌های اهداف برنامه پنج ساله دوم بوده و عدد بودجه بایستی متناسب با نیازهای شهر و ظرفیت‌های درآمدی ایجاد شده باشد.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر قم تصریح کرد: بودجه مصوب شهرداری در سال ۱۴۰۱، ۴ هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان بود که در اصلاحیه و با تصویب شورای شهر به ۵ هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان رسید و در نهایت بیش از ۶ هزار میلیارد محقق شد.

محرری افزود: بودجه پیشنهادی شهرداری برای سال ۱۴۰۲، حدود ۶۳ هزار میلیارد ریال بود که شورا با افزایش ۳۵ درصدی به بیش از ۸۰ هزار میلیارد ریال رساند.

وی تصریح کرد: عدد پیشنهادی بودجه شهرداری با توجه به تعرفه مصوب و ظرفیت‌های درآمدی شهر محقق خواهد شد و شورای شهر به توان شهرداری باور دارد و شهرداری با رعایت همه ملاحظات موفق خواهد شد و جای نگرانی نیست.

محرری در خصوص پیشنهاد او برای رایگان‌شدن پارکینگ‌های اطراف حرم و مصلا در مناسبت‌ها نیز عنوان کرد: اولاً این موضوع برای همه مناسبت‌ها نیست، صرفاً عنوان شد هزینه‌ای بابت پارکینگ برای حضور شهروندان در مناسبت‌هایی که به دعوت حرم مطهر و مصلا صورت می‌گیرد نظیر شب‌های قدر و نماز جمعه و راهپیمایی دریافت نشود.

وی افزود: البته این موضوع باید توسط لایحه‌ای از سوی شهرداری به شورا ارائه شود و حق پارکینگ‌دار نیز محفوظ باشد.

رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای شهر قم همچنین در خصوص مصوبه کاهش ۵۰ درصدی عوارض مشاغل پزشکی، گفت: این موضوع عدد قابل توجهی نیست و اثر خاصی در بودجه شهرداری ندارد.

محرری با بیان اینکه شورای شهر برای تمام مشاغل شهری تعرفه‌ای را مصوب می‌کند از جمله مشاغل پزشکی و حرف وابسته، گفت: این تعرفه برای مطب کارشناسان مامایی، شنوایی‌سنجی و بینایی‌سنجی معادل ۳۴۵ هزار تومان در یک‌سال، برای مطب پزشکان عمومی ۴۰۰ هزار تومان و برای داروخانه‌های شبانه‌روزی ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در سال ۱۴۰۲ است که مشمول تخفیف ۵۰ درصدی شد.

وی در پاسخ به اعتراض خبرنگاران نسبت‌به تخفیف شورا در عوارض شغلی پزشکان، گفت: این عوارض بسیار ناچیز است، ما هم همیشه این گلایه را از پزشکان عزیز داریم که عدد قابل توجهی نیست.

رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای شهر قم تصریح کرد: گروه‌های پزشکی مدعی هستند در شهرهای دیگر هزینه‌ای بابت عوارض از آنها گرفته نمی‌شود و به دستگاه‌های نظارتی مراجعه می‌کنند و می‌گویند ما مشمول این مشاغل نیستیم.

محرری افزود: مسئولان سازمان نظام پزشکی گفتند این تعرفه باعث فرار بعضی از پزشکان متخصص در رشته‌های خاص از شهر قم می‌شود و نهایتاً بر اساس مصلحت، شورا با ۵۰ درصد تخفیف موافقت کرد و اثرش در بودجه شهرداری بسیار ناچیز است و برای جامعه هدف یک بار مثبت روانی داشت.

نوشته های مشابه
جواد افشار عزادار پدر شد
گویش قمی ثبت ملی می‌شود
راهیابی دو فیلم از قم به جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان
۴ هزار تخت به ظرفیت گردشگری قم اضافه می‌شود
نگاهی به سوابق هنری و سینمایی علی ثقفی/ از همکاری با «نود» تا کارگردانی «پرویزخان»
مراسم بزرگداشت فرمانده اسبق لشکر ۱۷ علی‌بن‌ابی‌طالب(ع) برگزار شد +تصاویر
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.