افزایش ۶۵ درصدی جابه‌جایی مسافر در پایانه‌های مسافربری شهر قم

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری قم از افزایش ۶۵ درصدی جابه‌جایی مسافر در پایانه‌های مسافربری شهر قم طی ۹ ماهه ابتدایی سال جاری خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
افزایش ۶۵ درصدی جابه‌جایی مسافر در پایانه‌های مسافربری شهر قم
شناسه : 64065 | انتشار : 23 بهمن 1401 - 16:19   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید رضا حسینی در جلسه شورای سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری قم با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته و در دست اقدام در این سازمان اظهار داشت: سالن کوثر در پایانه مرکزی یکی از پروژه‌هایی بود که موضوع روشنایی و بهسازی محوطه آن در دست اقدام قرار گرفت که یک سری اقدامات زیربنایی همچون سرمایش و گرمایش انجام شد که با این حجم تردد مسافر، اقدام به نصب آب‌شیرین‌کن صنعتی کردیم.

وی اجاره غرفه‌ها را یکی از منابع درآمدی سازمان پایانه‌ها دانست و خاطرنشان کرد: تعدادی غرفه‌ها در این راستا اضافه شد که درآمد حاصل از غرفه‌ها ۴۸ درصد داشته است.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری قم ادامه داد: در ۹ ماه نخست سال ۱۴۰۱، تعداد سرویس خروجی از پایانه‌های مختلف قم، ۹۹ هزار و ۵۴۸ بوده که مجموعاً یک‌میلیون و ۷۳۵ هزار و ۵۹۵ نفر مسافر در ۹ ماه اول امسال از پایانه‌ها خارج شدند که این رقم در کل ۱۴۰۰ تعداد ۹۰ هزار و ۲۵۵ سرویس و با یک‌میلیون و ۱۴۰ هزار مسافر بوده است و در حدود ۶۵ درصد در این مدت مشابه نسبت به ۱۴۰۰ افزایش‌یافته است.

وی در مجموع آمارهای جابه‌جایی را مناسب نداست و گفت: موضوع دیگری که تا حدودی امیدوارکننده بوده، شاخص تعداد مسافر ۱۷ نفر است که هر میزان این شاخصه رشد کرده و بالا رود، مسافر بیشتری با اتوبوس جابه‌جا کرده‌ایم.

حسینی اضافه کرد: افزایش حمل نقل ریلی و توسعه بخش خصوصی، موجب کاهش آمار حمل‌ونقل پایانه‌ای شده است در سال ۹۸ نیز ۳۰ درصد از حمل‌ونقل در قم توسط قطار از طریق ایستگاه‌های مرکزی و محمدیه جابه‌جاشده است.

وی با تأکید بر اینکه ساماندهی پایانه فدک موجب می‌شود مسافران سردرگردان نباشند که درحال‌توسعه زیرساخت‌های مسافر و افزایش خدمات هستیم، اظهار داشت: بودجه سازمان در مجموع با ۲۵ درصد رشد و متمم به ۱۲ میلیارد رسیده است.

نوشته های مشابه
جواد افشار عزادار پدر شد
گویش قمی ثبت ملی می‌شود
راهیابی دو فیلم از قم به جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان
۴ هزار تخت به ظرفیت گردشگری قم اضافه می‌شود
نگاهی به سوابق هنری و سینمایی علی ثقفی/ از همکاری با «نود» تا کارگردانی «پرویزخان»
مراسم بزرگداشت فرمانده اسبق لشکر ۱۷ علی‌بن‌ابی‌طالب(ع) برگزار شد +تصاویر
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.