شهر بیست/ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم از حضور 234 ناشر قمی با 12 هزار و 621 عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب تهران خبر داد.

به گزارش «شهر بیست»، سید موسی حسینی کاشانی در حاشیه بازدید اصحاب رسانه از سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال با توجه به در پیش بودن ماه مبارک رمضان، نمایشگاه از ۴ تا ۱۴ اردیبهشت برپا شد.

وی با بیان اینکه امسال هم مثل سال گذشته شاهد حضور خوب ناشران قمی در نمایشگاه کتاب بودیم، ابراز کرد: ۲۳۴ ناشر قمی با ۱۲ هزار و ۶۲۱ عنوان کتاب در نمایشگاه امسال حضور دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با تأکید بر اینکه قم از نظر تعداد ناشر و عناوین چاپ شده در رتبه دوم کشور قرار دارد، تصریح کرد: در سال ۹۷ بیش از ۱۰ هزار عنوان کتاب از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم مجوز گرفت که نسبت به سال ۹۶، افزایش ۱۰درصدی داشت و استان قم بعد از تهران در رتبه دوم قرار گرفت.

حسینی کاشانی افزود: همچنین با توجه به مشکلاتی که در بخش کاغذ داشتیم، با تمهیدات انجام شده و حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  توانستیم تقریباً حداقل هایی که ناشرین برای تولید کتاب نیاز داشتند از نظر کاغذ دولتی با ارز ۴۲۰۰ تومان تأمین کنیم و این حضور خوب را در مجموعه تولیدات کتاب داشته باشیم.

وی تصریح کرد: با برنامه ریزی های انجام شده، در سال جاری حمایت ویژه ای از بخش چاپ و نشر در بخش تسهیلات خواهد شد و قم جزو ۵ استان کشور در جذب تسهیلات برای رونق اشتغال در بخش چاپ و نشر خواهد بود.