خدمات شهرداری الکترونیکی می‌شود

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم با بیان اینکه مقدمه ایجاد شهر هوشمند، الکترونیکی کردن امور در شهرداری است، گفت: در حال حاضر هیچ خدمتی در شهرداری قم وجود ندارد که به صورت الکترونیکی به مردم ارائه نشود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
خدمات شهرداری الکترونیکی می‌شود
شناسه : 63002 | انتشار : 11 بهمن 1401 - 21:19   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، علی مؤمن حجازی اظهار داشت: مسئله شهر هوشمند از موضوعاتی است که در شهرداری قم به صورت مستمر پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مقدمه ایجاد شهر هوشمند، الکترونیکی کردن امور در شهرداری است، افزود: در حال حاضر هیچ خدمتی در شهرداری قم وجود ندارد که به صورت الکترونیکی به مردم ارائه نشود.

وی با اشاره به اینکه شهر هوشمند در حوزه‌های مختلف خدمات شهری، حمل و نقل و … مؤلفه‌هایی دارد گفت: در حوزه فضای سبز، زیرساخت اینترنت اشیاء را پیاده‌سازی کردیم تا با شناسایی میزان رطوبت خاک، شرایط میکرواقلیم و … بتوانیم آبیاری مکانیزه را برنامه‌ریزی کنیم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه حمل و نقل عمومی تا دو ماه آینده تابلوهای هوشمند و نرم افزارهای کاربردی رونمایی می‌شوند خاطرنشان کرد: اعلام زمان رسیدن اتوبوس به ایستگاه از جمله کاربردهای این موضوع است.

وی به هوشمند شدن تقاطع‌های شهری اشاره کرد و گفت: با استفاده از بستر اینترنت اشیاء تقاطع را هوشمند می‌کنیم تا بتوانیم به عبور و مرور خودروهای امدادی اولویت دهیم.

وی اضافه کرد: در حوزه شهرسازی که بیشترین مراجعه شهروندان به شهرداری است، از طریق درگاه قمیار خدماتی ارائه می‌شود که نیاز به حضور شهروندان را به حداقل رسانده است.  

نوشته های مشابه
جواد افشار عزادار پدر شد
گویش قمی ثبت ملی می‌شود
راهیابی دو فیلم از قم به جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان
۴ هزار تخت به ظرفیت گردشگری قم اضافه می‌شود
نگاهی به سوابق هنری و سینمایی علی ثقفی/ از همکاری با «نود» تا کارگردانی «پرویزخان»
مراسم بزرگداشت فرمانده اسبق لشکر ۱۷ علی‌بن‌ابی‌طالب(ع) برگزار شد +تصاویر
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.