برگزاری کارگاه آموزشی «یاریگران محله» در قم

کارگاه آموزشی «یاریگران محله» در راستای تحکیم بنیان خانواده و احیای هویت شهری، ویژه فعالان و کُنشگران اجتماعی محله در قم برگزار شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
برگزاری کارگاه آموزشی «یاریگران محله» در قم
شناسه : 62337 | انتشار : 25 دی 1401 - 19:21   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، این کارگاه آموزشی در دو بخش، مهارت کار تیمی و مهارت‌های ارتباطات مؤثر با تدریس ابراهیم جواهری‌زاده عضو هیئت علمی دانشگاه قم در سالن غدیر کتابخانه عمومی آیت‌الله خامنه‌ای برگزار شد.

جواهری‌زاده در این کارگاه آموزشی، تغییر در نگرش نسبت به کار گروهی و کار تیمی و دانش‌افزایی و مهارت‌افزایی در کار گروهی و کار تیمی را ازجمله اهداف برگزاری این کارگاه برشمرد.

همچنین نرجس نیازمند رئیس کمیته بانوان و امور خانواده شورای شهر قم در این کارگاه اضافه کرد: اهداف و محورهای اصلی این طرح کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی به همراه پایش آسیب‌ها در مناطق آسیب‌پذیر شهر قم، آموزش، توانمندسازی، اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی شهروندان، بسترسازی در زمینه تربیت مربی و مشاوره خانواده با استفاده از ظرفیت‌های محلی، بسترسازی برای ایجاد زیستِ مطلوب شهری برای شهروندان با رویکرد مدیریت و برنامه‌ریزی شهری مطلوب، حفظ جایگاه معنوی، مذهبی و فرهنگی شهر مقدس قم، شبکه‌سازی و تیم‌سازی شهروندان به‌صورت محلی، افزایش مشارکت اجتماعی در محلات و تولید محتوای علمی و آموزشی است.

وی تصریح کرد: بر اساس چشم‌انداز شهرداری قم تا سال ۱۴۱۴ و توسعه شهر قم، در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی، نیازمند تصمیم‌گیری مدیران شهری برای ایجاد توانمندسازی و آگاه‌سازی شهروندان هستیم.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان قم نیز در این کارگاه آموزشی با تبریک میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن، بر اهمیت مسئله خانواده تأکید و اظهار داشت: بخشی از آسیب‌های اجتماعی را می‌توان با تقویت و تحکیم مبانی خانواده حل کرد.

محمد حیدری با اشاره به مشارکت جهاد دانشگاهی در برگزاری این کارگاه آموزشی گفت: جهاد دانشگاهی از سال ۱۳۵۹ هجری خورشیدی به فرمان حضرت امام خمینی(ره) در بحث‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی ورود پیدا کرده و کارهای فاخری را نیز در این زمینه انجام داده است.

وی خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی حدود ۲۰ سال است که در بحث اشتغال و تجاری‌سازی ورود پیدا کرده است و در بحث اشتغال فارغ‌التحصیلان فعالیت می‌کند و نیز یکی از دغدغه‌های جهاد دانشگاهی مساله آسیب‌های اجتماعی است.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان قم از آمادگی این نهاد علمی در برگزاری چنین کارگاه‌های آموزشی خبر داد و ابراز امیدواری کرد که این‌گونه دوره‌های آموزشی با کمّیت و کیفیت بیشتری ادامه یابد.

این کارگاه آموزشی با همکاری سازمان فرهنگی شهرداری قم، کمیته بانوان و امور خانواده شورای شهر قم و جهاد دانشگاهی واحد استان قم برگزار شد و به شرکت‌کنندگان در این دوره آموزشی گواهینامه معتبر اعطا می‌شود.

نوشته های مشابه
جواد افشار عزادار پدر شد
گویش قمی ثبت ملی می‌شود
راهیابی دو فیلم از قم به جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان
۴ هزار تخت به ظرفیت گردشگری قم اضافه می‌شود
نگاهی به سوابق هنری و سینمایی علی ثقفی/ از همکاری با «نود» تا کارگردانی «پرویزخان»
مراسم بزرگداشت فرمانده اسبق لشکر ۱۷ علی‌بن‌ابی‌طالب(ع) برگزار شد +تصاویر
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.