برگزاری جشنواره ملی خوشنویسی «مشق مادر» در قم

مرحله استانی نخستین جشنواره بداهه‌نویسی بانوان خوشنویس ایران با عنوان« مشق مادر» با موضوع کتابت اسامی و القاب حضرت زهرا(س) در رشته‌های نستعلیق و شکسته نستعلیق در قم برگزار شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
برگزاری جشنواره ملی خوشنویسی «مشق مادر» در قم
شناسه : 62217 | انتشار : 24 دی 1401 - 00:47   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، مرحله استانی نخستین جشنواره ملی بداهه‌نویسی بانوان خوشنویس ایران با موضوع کتابت اسامی و القاب حضرت زهرا(س) در رشته‌های نستعلیق و شکسته نستعلیق عصر جمعه ۲۳ دی‌ماه در سالن آسمان حوزه هنری قم برگزار شد.

در این مراسم ۱۰ خوشنویس برتر بانوی شهر قم از ساعت ۱۵ تا ۱۷ عصر گردهم آمده و القاب حضرت زهرا(س) را کتابت کرده و در مرحله استانی این جشنواره که به نام «مشق عشق مادر» نامگذاری شده بود، شرکت کردند.

برگزاری جشنواره ملی خوشنویسی «مشق مادر» در قم

محمد مهدی ایمانی مسئول واحد تجسمی حوزه هنری استان قم در حاشیه برپایی کارگاه کتابت «مشق مادر»، از برگزاری این جشنواره به صورت همزمان در سراسر کشور خبر داد و گفت: در این جشنواره القاب حضرت زهرا(س)، اشعار مرتب با حضرت و همچنین آیات و احادیث مرتبت کتابت شده و امیدواریم آثار بدیع و زیبایی خلق شود.

وی از برگزاری نمایشگاهی به محوریت تولید آثار منتخب خبر داد و خاطرنشان کرد: به برگزیدگان جشنواره جوایز نفیسی اهدا می‌شود و طی مراسمی آثار در شهر قزوین به صورت یک نمایشگاه در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

برگزاری جشنواره ملی خوشنویسی «مشق مادر» در قم

ایمانی، تعداد شرکت کنندگان در شهر قم را ۱۰ نفر اعلام و بیان کرد: به‌دلیل همزمانی برگزاری جشنواره با روز مادر، تعدادی از بانوان خوشنویس استان امکان حضور نداشتند و ۱۰ نفر از ۳۰ خوشنویس برتر قم در این جشنواره شرکت کردند.

او از شهر قم به عنوان یکی از خاستگاه‌های مهم هنر خوشنویسی یاد کرد و گفت: شهر قم بیشترین هنرمند را در هنرهای تجسمی در کشور داشته و اساتید مطرح و تراز اول و سرآمد در هنر خوشنویسی در جهان اسلام مانند استاد موحد و استاد عبدالرضایی در قم حضور دارند و به واسطه این بزرگان ما شاهد تربیت نسل توانمند خوشنویس در استان هستیم.

خاطرنشان می‌شود آثار هنرمندان تا اول بهمن ماه داوری شده و از برگزیدگان در مراسم اختتامیه در ۶ بهمن ماه در شهر قزوین تجلیل می‌شود.

نوشته های مشابه
جشن خانوادگی اعضای خانه مطبوعات استان قم برگزار شد
جزئیات برپایی نمایشگاه «یاد یاران» در قم
واحدهای مسکونی سایت ۵۶۰ هکتاری قم در سال آینده تکمیل می‌شود
تبیین عناصر اساسی مشارکت در نظام مردم‌سالاری دینی
«روز قم» ثبت ملی شد
ضرورت رسیدگی به وضعیت سایت‌های نخاله‌های ساختمانی شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.