جزئیات احداث پروژه تونل جمهوری اسلامی

مدیر منطقه دو شهرداری قم با بیان اینکه با افتتاح از پروژه تونل جمهوری اسلامی، بلوار یادگار امام به میدان امام حسین(ع) و میدان سپاه و بلوار آیت‌الله بروجردی متصل می‌شود، گفت: این پروژه جزو پروژه‌های فرا منطقه‌ای بوده و در سال‌های آینده تا بزرگراه امام علی(ع) ادامه خواهد یافت.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
جزئیات احداث پروژه تونل جمهوری اسلامی
شناسه : 62002 | انتشار : 19 دی 1401 - 20:12   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، رضا رحیمی با اشاره به افتتاح پروژه تونل امتداد بلوار جمهوری اسلامی در آینده نزدیک اظهار داشت: این پروژه جزء رینگ‌های ترافیکی شهر قم است که از سال ۹۵ موضوع بازگشایی دو فاز آن مطرح شد که مرحله اول آن از پل ۹دی تا میدان امام حسین(ع) در سال ۹۶ به بهره‌برداری رسید و مرحله دوم هم که تملک آن از سال ۹۸ شروع شد، به‌زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: در فاز دوم این طرح ۹۶ پلاک قرار داشت که ۱۰۰ درصد پلاک‌ها تملک و خریداری و تقریباً تخریب شد، به‌گونه‌ای که معبری که قبلاً ۲۰ متر عرض داشت اکنون به ۴۵ متر افزایش پیداکرده است.

مدیر منطقه دو شهرداری قم با بیان اینکه با افتتاح و بهره‌برداری از این طرح بلوار یادگار امام به میدان امام حسین (ع)، میدان سپاه و بلوار آیت‌الله بروجردی(ره) متصل می‌شود افزود: برای تکمیل این طرح زیر گذری به طول ۱۱۰۰ متر قبل از میدان امام حسین(ع) تا ۱۰۰ متری بلوار یادگار امام احداث شد که با افتتاح آن تداخل ترافیکی میدان امام حسین(ع) برطرف خواهد شد.

وی از حس تعلق خاطر شهروندان به محیط مسکونی و محله‌ای که سال‌ها در آن زندگی می‌کردند و وراثتی و قولنامه‌ای بودن پلاک‌ها و افزایش قیمت در روند تملک پلاک‌ها به‌عنوان مشکلات این طرح یاد کرد.

رحیمی با تشکر از همکاری مردم در بحث تملکات و واگذاری املاک گفت: برای تملک این پلاک‌ها۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار صرف شد که بخش مهمی از این مبلغ به‌صورت غیر نقدی و با اختصاص زمین معوض تأمین شد.

وی، پروژه زیرگذر جمهوری اسلامی را جزء طرح‌های منحصربه‌فرد شهرداری قم دانست و افزود: این پروژه با نام شهدای امنیت قم نام‌گذاری خواهد شد و اجرای آن برای ایجاد کمترین مزاحمت برای ساکنین مرحله‌به‌مرحله پیش رفت که در مجموع ۳۰ماه به طول انجامید.

وی در این خصوص افزود: در ابتدا تلاش شد مسیر با بلوک‌های پنجاه متری خاک‌برداری و معبر احداث شود و بعد کارگاه را ۵۰ متر ۵۰ متر احداث کنیم. تمام این اقدامات به‌منظور مزاحمت حداقلی برای اهالی صورت گرفت.

مدیر منطقه دو شهرداری قم تأکید کرد: با برنامه‌ریزی انجام‌شده و همکاری ساکنان برای اجرای این طرح ماده ۸ و ۹ اجرا نشد.

وی با اشاره به اینکه وقتی یک معبری ایجاد و یا تعریض می‌شود ارزش‌افزوده برای منطقه و محل دارد گفت: این پروژه جزو پروژه‌های فرا منطقه‌ای بوده و تمام شهروندان قم بهره‌بردار و ذی‌نفع آن محسوب می‌شوند.

رحیمی در پایان گفت: این طرح در ادامه و در سال‌های آینده تا بزرگراه امام علی(ع) ادامه خواهد یافت و بر اساس طراحی‌ها بزرگراه امام علی(ع) به میدان و بلوار آیت‌الله بروجردی متصل خواهد شد.

نوشته های مشابه
جواد افشار عزادار پدر شد
گویش قمی ثبت ملی می‌شود
راهیابی دو فیلم از قم به جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان
۴ هزار تخت به ظرفیت گردشگری قم اضافه می‌شود
نگاهی به سوابق هنری و سینمایی علی ثقفی/ از همکاری با «نود» تا کارگردانی «پرویزخان»
مراسم بزرگداشت فرمانده اسبق لشکر ۱۷ علی‌بن‌ابی‌طالب(ع) برگزار شد +تصاویر
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.