رویدادهای فرهنگی بر مبنای مشارکت مردم برنامه‌ریزی شود/ مردم را با عناوین مختلف جدا نکنیم

دبیر شورای فرهنگ عمومی در نشست هم‌اندیشی روئسای کمیسیون‌های فرهنگی شوراهای شهرهای حماسه‌ساز انقلابی که در قم برگزار شد، گفت: در برگزاری این جلسات از تمام شهرها دعوت کنید و مردم و شهرها را با عناوینی از هم جدا نکنیم،‌ تا زمانی که با هم و در کنار هم نباشیم نمی‌توانیم فرهنگ را تغییر داده و به سمت تمدن واقعی اسلامی حرکت کنیم.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
رویدادهای فرهنگی بر مبنای مشارکت مردم برنامه‌ریزی شود/ مردم را با عناوین مختلف جدا نکنیم
شناسه : 61922 | انتشار : 17 دی 1401 - 19:21   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، دومین نشست هم‌اندیشی روئسای کمیسیون‌های فرهنگی شوراهای شهرهای حماسه‌ساز انقلابی با حضور سید مجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور و روئسای کمیسیون‌های فرهنگی شهرهای قم، مشهد، اصفهان، جهرم، تربت‌حیدریه، ورامین، یزد و تبریز در شورای شهر قم برگزار شد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در این نشست به اهمیت کمیسیون‌های فرهنگی در تدوین برنامه‌های فرهنگی اشاره کرد و اظهار داشت: گردهمایی کمیسیون‌های فرهنگی شورای شهرهای مختلف در قم نشان‌دهنده این بوده که مدیریت شهری در مسیر درستی قرار گرفته است.

سید مجید امامی، ورود مدیریت شهری را در حوزه فرهنگ در انتقال فرهنگ انقلابی مهم و تأثیرگذار خواند و افزود: شهر یک سازه فرهنگی و تمدنی است و با اینکه تأثیر آن نسبت به خانواده بر افراد کمتر است اما تأثیر زیادی داشته و در زندگی مدرن نقش مهمی را ایفا می‌کند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تصریح کرد: متأسفانه امروز شهرها تنها به یک نمای سازه عمرانی تبدیل‌شده و تنها شهروندان را به سمت مصرف‌گرایی و تبعیت از نظام سرمایه‌داری دعوت می‌کند و تمام جریان‌های اجتماعی حاکم در جامعه را نیز به این سمت فرا می‌خواند.

وی ادامه داد: در این شبه سازه عمرانی، عناصر فرهنگی به حاشیه کشیده شده و تنها پروژه‌های عمرانی فعالیت دارند و تا زمانی که ما حرف جدیدی برای گفتن نداشته باشیم نمی‌توانیم این مسیر را در شهرها تغییر دهیم و برای شروع این حرکت باید کمیسیون‌های فرهنگی شوراها فعال شوند.

امامی در ادامه تأکید کرد: در برگزاری این جلسات از تمام شهرها دعوت کنید و مردم و شهرها را با عناوینی از هم جدا نکنیم،‌ تا زمانی که با هم و در کنار هم نباشیم نمی‌توانیم فرهنگ را تغییر داده و به سمت تمدن واقعی اسلامی حرکت کنیم.

وی با ارائه راهکارهایی در فرهنگ‌سازی خاطرنشان کرد: برای رسیدن به فرهنگ غنی باید به سه عنصر رویدادسازی،‌ صنایع فرهنگی و آموزش توجه کنیم، زیرا برای فرهنگ‌سازی به این سه عنصر نیاز داریم تا همراهی مردم را با برنامه‌های فرهنگی داشته باشیم.

دبیر شورای فرهنگ عمومی، همچنین مشارکت مردم را نیز مطرح کرد و گفت: باید برنامه‌های فرهنگی با مشارکت و برنامه‌ریزی مردم انجام شود و بااینکه تأثیر آموزش کم شده اما هنوز می‌توانیم از آن بهره ببریم،‌ ما باید در حوزه فرهنگ، ادبیات و هنر فعالیت داشته باشیم.

وی در پایان تأکید کرد: نباید اجازه بدهیم شبه سازه‌ها بر ما غلبه کنند و فضای فیزیکی شهرها جلوی تمدن و هویت‌سازی و همچنین فرهنگ‌سازی را بگیرند، شهر باید به کارکرد اصلی خود بازگشته و دوباره به یک سازه فرهنگی و تمدنی تبدیل شود.

نوشته های مشابه
جشن خانوادگی اعضای خانه مطبوعات استان قم برگزار شد
جزئیات برپایی نمایشگاه «یاد یاران» در قم
واحدهای مسکونی سایت ۵۶۰ هکتاری قم در سال آینده تکمیل می‌شود
تبیین عناصر اساسی مشارکت در نظام مردم‌سالاری دینی
«روز قم» ثبت ملی شد
ضرورت رسیدگی به وضعیت سایت‌های نخاله‌های ساختمانی شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.