ساماندهی کاروانسرای ملاحسین در بازار کهنه قم

کاروانسرای ملاحسین (چوب‌فروش‌ها) واقع در بازار کهنه قم ساماندهی و ایمن‌سازی شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
ساماندهی کاروانسرای ملاحسین در بازار کهنه قم
شناسه : 61862 | انتشار : 14 دی 1401 - 19:30   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، با توجه به وضعیت آشفته و ناایمن کاروانسرای ملاحسین در بازار کهنه قم، شهرداری قم طی اجرای طرحی با مشارکت اداره کل امور شهری استانداری قم و اداره‌کل میراث فرهنگی به ساماندهی این کاروانسرا پرداخت.

در این طرح عوامل خدمات شهری منطقه یک و ستاد پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم، بخش‌هایی را که توسط کسبه باوجود سازه‌ها و اقلام چوبی تصرف‌شده بود در حضور کسبه رفع تصرف کرده و تمامی اموال طبق نظر صاحبان آن به انبارهای مورد نظر منتقل شد.

انتقال اقلام موجود و ساماندهی این کاروانسرا با حضور نمایندگان فرماندهی انتظامی و دستگاه قضایی استان انجام و این اقلام به‌صورت رایگان به انبارهایی مورد نظر کسبه انتقال یافت.

این کاروانسرا که از اماکن زیر نظر اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قم به‌حساب می‌آید به علت حضور کارگاه‌های چوب‌تراشی و ساخت سازه‌های چوبی ازجمله اماکن ناایمن این منطقه به شمار می‌آمد که در گذشته نیز در چندین مرحله دچار احتراق و آتش‌سوزی شده بود.

گفتنی است به‌دنبال اجرای این طرح، صبح امروز محمدرضاخانی مدیر منطقه یک شهرداری قم، ملکی مدیرکل دفتر امور شهری، روستایی و شوراهای استانداری قم و ارجمند مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم نیز در بازدیدی از این کاروانسرا و دیدار و گفت‌وگو با کسبه آن، ضمن اطلاع از دغدغه‌ها و مشکلات، تمهیدات لازم را به‌منظور رفع این مشکلات در نظر گرفتند.

نوشته های مشابه
جواد افشار عزادار پدر شد
گویش قمی ثبت ملی می‌شود
راهیابی دو فیلم از قم به جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان
۴ هزار تخت به ظرفیت گردشگری قم اضافه می‌شود
نگاهی به سوابق هنری و سینمایی علی ثقفی/ از همکاری با «نود» تا کارگردانی «پرویزخان»
مراسم بزرگداشت فرمانده اسبق لشکر ۱۷ علی‌بن‌ابی‌طالب(ع) برگزار شد +تصاویر
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.