تغییر رویکرد پژوهشی در مجموعه مدیریت شهری قم

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای شهر قم از تغییر رویکرد حوزه پژوهش در مجموعه مدیریت شهری یاد کرد و گفت: برنامه‌ریزی‌هایی در این راستا انجام‌شده که مباحث مطالعاتی و آینده‌پژوهی نیز در همین مسیر در حال انجام است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تغییر رویکرد پژوهشی در مجموعه مدیریت شهری قم
شناسه : 61126 | انتشار : ۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید محمدحسین دهناد در حاشیه نمایشگاه پژوهش و فناوری در دانشگاه پردیس فارابی و در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: بیشتر غرفه‌های این نمایشگاه با تمرکز بر موضوعات کاربردی در حوزه مدیریت شهری است.

وی ادامه داد: هدف از تشکیل این‌گونه نمایشگاه‌ها در دانشگاه‌ها این است که شرکت‌هایی که محصولی دارند و خدمتی ارائه می‌کنند این خدمات را به نمایش بگذارند، و افراد اجرایی نیز از نزدیک از آخرین دستاوردهای پژوهشی مجموعه‌های دانش‌بنیان مطلع شوند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر قم با اشاره به اینکه در دانشگاه‌ها دانشجویان می‌توانند فضاهای کسب‌وکاری که نسبت به گذشته تغییر کرده را ببینند، مطرح کرد: در حال حاضر واقعیت فضای اشتغال و کسب‌وکار به این صورت است که تعداد خروجی‌های دانشگاه‌ها تناسبی با جذب دستگاه‌های دولتی ندارد، درنتیجه برای اینکه جامعه دانشگاهیان بتوانند اشتغال داشته باشند باید با فضاهای کسب‌وکاری جدید و نوین که دانش‌بنیان‌ها هستند آشنایی پیدا کنند.

وی اضافه کرد: زمانی که پویایی فعالیت‌ها و تنوع اقدامات بیان می‌شود تار و پودهای سنتی ذهن‌های دانشجویان را می‌شکافد و ابعاد جدیدی در ذهن این افراد ایجاد می‌کند.

دهناد با بیان اینکه تعریف کارهای گروهی و استارتاپی برای دانشجویان تأثیر زیادی در امیدآفرینی برای این افراد دارد، خاطرنشان کرد: تلاش شده مجموعه‌هایی که با مجموعه مدیریت شهری و شهرداری قم فعالیت دارند و یا محصول مرتبطی در این راستا دارند در این نمایشگاه‌ها حضور پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه مدیران شهری نیز برای دیدن این دستاوردهای موجود حضور پیدا می‌کنند، عنوان کرد: برخی از این شرکت‌ها در سال جاری با شهرداری قرارداد امضا کرده و مورد حمایت مدیریت شهری هستند که ازجمله آن‌ها می‌توان به موتورسیکلت ثبت تخلف ساکن اشاره کرد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر قم افزود: در این فناوری سیستمی طراحی‌شده است که با پردازش تصویر به‌صورت هوشمند تخلفاتی ازجمله پارک دوبل، پارک روی پل و پارک در محدوده توقف ممنوع را شناسایی و ثبت می‌کنند.

وی از تغییر رویکرد حوزه پژوهش در مجموعه مدیریت شهری یاد کرد و گفت: برنامه‌ریزی‌هایی در این راستا انجام‌شده که مباحث مطالعاتی و آینده‌پژوهی نیز در همین مسیر در حال انجام است.

دهناد با بیان اینکه در آینده‌پژوهی بر اساس روند گذشته تصویری از آینده را ترسیم می‌کنیم، یادآور شد: اگر این تصویرها با ایده‌آل‌ها و چیزی که باید باشد فاصله داشته باشد باید رویه خود را اصلاح کنیم.

نوشته های مشابه
سیمرغ‌های کوتاه فجر در قم به پرواز درمی‌آید
معادل ۲۷۵ هزار دستگاه کامیون در پروژه متروی قم خاک‌برداری شده است
تلاش برای هوشمندسازی تعیین خلاف ساخت‌وساز در قم
طراحی ۴۲ ایستگاه سبز اتوبوس در قم
ترافیک بلوار خداکرم سبک می‌شود
سهم ۸۲ درصدی پروژه‌های عمرانی در بودجه شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.