اهدای ۱۵ اثر قاجاری به موزه فاطمی +تصاویر

مجموعه‌ای از آثار تاریخی مرتبط با سبک زندگی مردم دوره قاجار توسط یک خیّر برای ابراز ارادت به حضرت فاطمه معصومه(س) و حفظ و حراست از این آثار فرهنگی به موزه حرم مطهر اهدا شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
اهدای ۱۵ اثر قاجاری به موزه فاطمی +تصاویر
شناسه : 61066 | انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان مقدس حضرت معصومه(س)، سید محمود کشفی امین اموال موزه فاطمی در گفت‌وگویی، اظهار کرد: یک خیّر از شهرستان مراغه استان آذربایجان شرقی ۱۵ اثر موزه‌ای از دوره قاجار را به نخستین موزه وقفی ایران اهدا کرد.

وی افزود: مجموعه آثار موزه ای و نمایشگاهی اهدایی، متعلق به دوره قاجار بوده و انگیزه این خیر از وقف این آثار به موزه، ابراز ارادت به حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و حفظ و حراست از این آثار فرهنگی است.

کارشناس موزه فاطمی اظهار کرد: این آثار اهدایی مربوط به سبک زندگی و مردم شناسی خطه آذربایجان است و در «گنجواره آثار نواهدایی»، واقع در تالار عبرتِ موزه فاطمی، به صورت فصلی به نمایش در آمده است.

وی بیان کرد: همچنین در راستای تکریم اهداکنندگان اشیاء تاریخی و آثار هنری به موزه آستان مقدس فاطمی از این خیر طی آیینی با اهدای بسته متبرکات فاطمی و نمایش فصلی آثار اهدا شده، تجلیل به عمل آمد.

امین اموال موزه فاطمی افزود: این موزه که اولین موزه وقفی و بارگاهی ایران است همواره برای پذیرش و نگهداری از آثار تاریخی و هنری واقفان و اهداگران آمادگی دارد و علاقه مندان از طریق شماره تماس ۰۲۵۳۷۱۷۵۲۴۳ می توانند هماهنگی های لازم را انجام دهند.

وی ادامه داد: در این راستا واقفان و اهدا کنندگان می توانند از طریق کانال ارتباط رسمی موزه فاطمی در فضای مجازی به شناسه haramqom_museum@ ابتدا تصاویر آثار اهدایی خود را برای کارشناسی اولیه ارسال نمایند و در صورت احراز شرایط «اثر موزه‌ای» مراحل اهدا و دریافت رسید صورت بگیرد.

نوشته های مشابه
یزدی‌‌ها «قمپز» را شیرین کردند
برگزیدگان جشنواره «نامه نامور» در قم تجلیل شدند
آبیاری سنتی فضای سبز در قم نداریم
خرید ۵۰ دستگاه واگن متروی قم از شرکت پوژن چین
هزینه ۱۳۰ میلیارد تومانی تکمیل دسترسی‌های تونل غدیر
تقدیر از شهردار قم به‌پاس ۲۱ سال تلاش اثرگذار در مدیریت شهری
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.