۶۰ جلد کتاب در کنگره علمی أمناءالرسل رونمایی می‌شود

دبیر کنگره علمی أمناءالرسل از برگزاری این کنگره به محوریت بزرگداشت آیت‌الله سید مهدی موسوی الخرسان در قم خبر داد و گفت: 50 جلد از آثار این عالم دینی به همراه 10 جلد از منشورات و مقالات دبیرخانه در روز برگزاری کنگره رونمایی خواهد شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
۶۰ جلد کتاب در کنگره علمی أمناءالرسل رونمایی می‌شود
شناسه : 60121 | انتشار : 28 آبان 1401 - 19:00   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، حجت الاسلام‌والمسلمین رضا اسکندری امروز در نشست خبری کنگره علمی أمناءالرسل که در سالن آیت الله حائری مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد، از حوزه‌های علمیه قم و نجف به عنوان دو رکن اساسی گسترش معارف دینی یاد کرد و اظهار داشت: تقویت تعامل علمی اندیشمندان حوزه‌های علمیه برای احصای روش علمی و فهم عمیق قرآن و مکتب اهل‌بیت(ع) به منظور ترویج زندگی دینی و پایه‌گذاری تمدن اسلامی از اهداف برگزاری این کنگره است.

وی تصریح کرد: اگر اندیشمندان خود را تکریم کرده و آنان درباره روش‌های علمی استخراج علوم قرآن و مکتب گفت‌وگو کنند، طبیعتاً ما به روش‌های نو، عمیق‌تر و دقیق‌تر برای فهم دین خواهیم رسید.

دبیر کنگره علمی أمناءالرسل افزود: یکی از اهداف کنگره این است که محققان درباره منهج و روش علمی بزرگان ما گفت وگو کنند.

60 جلد کتاب در کنگره علمی أمناءالرسل رونمایی می‌شود

اسکندری با اشاره به اینکه کنگره علمی أمناءالرسل برای برگزاری در قم و نجف برنامه‌ریزی شد، تصریح کرد: این کنگره باشکوه در اواخر مهر ماه سال جاری با محوریت بزرگداشت مجاهدت‌های علمی آیت الله سید مهدی موسوی الخرسان با حضور علما و روحانیون در نجف اشرف برگزار شد.  

وی افزود: قریب ۸۰ مقاله در کمیسیون‌های تخصصی از سوی اندیشمندان حوزه و دانشگاه ایران و عراق ارائه شد که تعداد قابل توجهی از مقالات درباره منهج علمی آیت‌الله خرسان بود.

دبیر کنگره علمی أمناءالرسل همچنین به سیره معنوی، اخلاقی و علمی و معرفتی آیت‌الله موسوی الخرسان اشاره کرد و گفت: زمانی که به منزل کوچک و قدیمی و ساده ایشان وارد شدیم،فضای اتاق مملؤ از کتاب بود و هنوز هم در سن ۹۶ سالگی تلاش علمی داشتند.

60 جلد کتاب در کنگره علمی أمناءالرسل رونمایی می‌شود

اسکندری افزود: بیش از ۷۵ سال است که آیت الله موسوی الخرسان در حال پژوهش و نگارش کتاب هستند و تاکنون بیش از ۵۰ جلد کتاب از ایشان منتشر شده که در قالب موسوعه‌ای تدوین شد و ۵۰ جلد دیگر نیز از آثار ایشان به همراه ۱۰ جلد منشورات و مقالات دبیرخانه در روز برگزاری کنگره رونمایی خواهد شد.

وی، زهد، معنویت، اخلاق نیکو، ساده زیستی و تلاش علمی آیت الله موسوی الخرسان را الگویی برای طلاب عنوان کرد و گفت: ایشان هنوز هم روزانه ۵ ساعت مشغول تحقیق و تألیف است و چندی از کتاب‌های در دست چاپ ایشان در سالیان اخیر عمر شریف‌شان نگارش شده است.

60 جلد کتاب در کنگره علمی أمناءالرسل رونمایی می‌شود

دبیر کنگره علمی أمناءالرسل، تألیفات آیت‌الله موسوی الخرسان را تأثیرگذار در مکتب اهل‌بیت(ع) عنوان کرد و گفت: ایشان با آثارش مکتب اهل‌بیت(ع) را به جامعه بشری معرفی کرده است و این موضوع از منظر پژوهشگران حوزه قم در کمیسیون‌های تخصصی مورد بررسی دقیق‌تر قرار خواهد گرفت.

اسکندری افزود: کل آثار آیت‌الله موسوی الخرسان در دو قالب موسوعه و نرم‌افزار با مساعدت مؤسسه نور تدوین و گردآوری شده است.  

وی تصریح کرد: همچنین درصدد ساخت مستندی از زندگی علمی و شخصی آیت الله موسوی الخرسان هستیم و بعد از پایان کنگره این موضوع دنبال خواهد شد.

60 جلد کتاب در کنگره علمی أمناءالرسل رونمایی می‌شود

دبیر کنگره علمی أمناءالرسل از مشارکت بیش از ۲۰ نهاد حوزوی در برگزاری این کنگره خبر داد و گفت: در برنامه کنگره ده محور موضوعی در ابعاد فقه، تفسیر قرآن، شناخت مکتب اهل‌بیت(ع)، جهاد و ظلم ستیزی، تبلیغ و ترویج دین، هجرت و فعالیت‌های تقریبی پیش‌بینی شده که در سال های آتی بر اساس این محور شخصیت‌ها را شناسایی و از آن بزرگان تقدیر خواهیم کرد.

اسکندری در بخش پایانی سخنان خود به تشریح جزئیات برگزاری کنگره علمی أمناءالرسل در قم پرداخت و گفت: این کنگره در روزهای چهارشبه دوم آذر و پنجشنبه سوم آذرماه در مدرسه علمیه امام موسی کاظم(ع) و مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با سخنرانی آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه، آیت‌الله رضا استادی، آیت‌الله عیسی الخرسان و شخصیت‌های علمی از حوزه علمیه نجف برگزار می‌شود و اجلاسیه روز پنجشنبه در شبکه‌های صداوسیما نیز به صورت مستقیم پخش خواهد شد.

نوشته های مشابه
جشن خانوادگی اعضای خانه مطبوعات استان قم برگزار شد
جزئیات برپایی نمایشگاه «یاد یاران» در قم
واحدهای مسکونی سایت ۵۶۰ هکتاری قم در سال آینده تکمیل می‌شود
تبیین عناصر اساسی مشارکت در نظام مردم‌سالاری دینی
«روز قم» ثبت ملی شد
ضرورت رسیدگی به وضعیت سایت‌های نخاله‌های ساختمانی شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.