معرفی صنایع دستی قم در خانه فرهنگ و هنر ملل

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم با اشاره به آغاز به کار فعالیت خانه فرهنگ و هنر ملل و برپایی هفته‌های فرهنگی در قم، گفت: راه‌اندازی این مجموعه فرهنگی علاوه بر اینکه زمینه‌ساز تعامل قم و دیگر کشورهاست، ظرفیت 60 رشته هنری صنایع دستی قم را به مخاطبان بین‌المللی معرفی می‌کند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
معرفی صنایع دستی قم در خانه فرهنگ و هنر ملل
شناسه : 60023 | انتشار : 27 آبان 1401 - 22:52   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، علیرضا ارجمندی عصر امروز در حاشیه افتتاح خانه فرهنگ و هنر ملل و همچنین آغاز به کار هفته فرهنگ و هنر استان قم، اظهار کرد: حضور اتباعی از بیش از ۱۲۰ کشور مختلف می‌تواند در عرصه بین‌المللی نقش‌آفرینی‌های مهمی برای قم داشته باشد و ما باید از ظرفیت اتباع و طلاب خارجی قم به شیوه مطلوب بهره‌مند شویم.

وی اضافه کرد: اقداماتی از جمله راه‌اندازی خانه فرهنگ و هنر ملل که بتواند زمینه‌ساز تعامل قم و دیگر کشورها باشد مورد استقبال قرار گرفته و می‌تواند از نظر سیاسی، فرهنگی و جتماعی اهمیت و کارکردهای ویژه داشته باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم خاطرنشان کرد: امروز در هفته فرهنگ و هنر استان قم شاهد نمایش دستاوردهای هنری و صنایع دستی هستیم و مخاطبانی از ملیت‌های مختلف به خانه فرهنگ و هنر ملل مراجعه کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه روابط انسانی شئونات مختلفی دارد، گفت: بخشی از این روابط در خانه فرهنگ و هنر ملل عرضه شده است و نمونه کوچکی از امت واحد اسلامی می‌تواند در اینجا شکل گیرد و به عنوان الگویی مطلوب در دنیایی که دارای الگوهای سکولار است معرفی شود.

ارجمندی با بیان اینکه تولید و معرفی هویت اسلامی یکی از نیازهای کشورهای اسلامی است، تصریح کرد: در قم بیش از ۶۰ رشته هنری در حوزه صنایع دستی فعالیت دارند و صنایع دستی این استان دارای هویت فرهنگی و اسلامی است و پیام‌های ایران را به مخاطبان بین‌المللی انتقال می‌دهد و فرهنگ ایرانی اسلامی ما با فرهنگ هنرمندان ما عجین شده است.

وی با اشاره به اینکه امروز در صنایع دستی شاهد انتقال پیام‌های فرهنگی و دینی هستیم، عنوان کرد: تمام هنرهای صنایع دستی ایران این امکان را دارند که پیام صلح و دوستی  ونفی خشونت را به مخاطبان ارائه کنند و بازار هم داشته باشند.

ارجمندی با تأکید بر اینکه هفته‌های فرهنگی در حقیقت به دنبال معرفی فرهنگ‌هاست، گفت: بی‌هویتی و فقر هویت با حضور و رشد تجدد و دنیای جدید همه انسان‌ها را گرفته و هفته‌های فرهنگی و هنری در حقیقت تعریف جدید از انسان و هویت بخشی است که این مهم‌ترین نیاز امروز کشورهای اسلامی است.

نوشته های مشابه
جشن خانوادگی اعضای خانه مطبوعات استان قم برگزار شد
جزئیات برپایی نمایشگاه «یاد یاران» در قم
واحدهای مسکونی سایت ۵۶۰ هکتاری قم در سال آینده تکمیل می‌شود
تبیین عناصر اساسی مشارکت در نظام مردم‌سالاری دینی
«روز قم» ثبت ملی شد
ضرورت رسیدگی به وضعیت سایت‌های نخاله‌های ساختمانی شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.