هفته فرهنگ و هنر قم در خانه «فهم» آغاز به کار کرد

هفته فرهنگ و هنر قم طی مراسمی با حضور مخاطبان بین‌المللی و همچنین معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار قم و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در خانه فرهنگ و هنر ملل (فهم) آغاز به کار کرد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
هفته فرهنگ و هنر قم در خانه «فهم» آغاز به کار کرد
شناسه : 59995 | انتشار : ۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، مراسم آغاز به کار هفته فرهنگ و هنر قم عصر امروز همزمان با افتتاح خانه فرهنگ و هنر ملل در مجتمع شهید آوینی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد.

این رویداد فرهنگی با جامعه مخاطب هنرمندان کشورهای مختلف، طلاب بین‌المللی، اتباع ساکن شهر مقدس قم و مسافران بین‌المللی قم آغاز به کار کرده و در این طرح قرار است ظرفیت‌های قم در رشته‌های مختلف فرهنگی و هنری طی یک هفته به مخاطبان معرفی شود.

محمدکاظم رضوانی مدیر خانه فرهنگ و هنر ملل با اشاره به اهداف پیش‌بینی شده برای خانه فرهنگ و هنر ملل عنوان کرد: در این خانه تلاش ما این است که بتوانیم ظرفیت‌های فرهنگ و هنر ایرانی را به مخاطبان بین‌المللی معرفی کنیم و به‌عنوان نخستین فعالیت در این خانه، هفته فرهنگ و هنر استان قم را دنبال می‌کنیم.

وی به برپایی هفته فرهنگی استان قم در نبطیه، مالزی و تایلند اشاره کرد و گفت: در این هفته‌های فرهنگی تلاش شده است تا قم و ظرفیت‌های این استان به مخاطبان بین‌المللی معرفی شود و خانه فرهنگ و هنر ملل به عنوان مرکز تبادل فرهنگی، قرآنی، هنری، علمی، پژوهشی و رسانه‌ای تبدیل می‌شود.

مدیر خانه فرهنگ و هنر ملل خاطرنشان کرد: دستاوردهای صنایع دستی، انجمن‌های خوشنویسان، هنرهای تجسمی، عکاسان، انیمیشن، نمایش، سینمای جوان، مد و لباس، مجمع ناشران کتب دیجیتال اسلامی، اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت قم، انجمن موسیقی، سرود و آهنگ‌های اسلامی و خانه مطبوعات در این هفته توانمندی‌های خود را معرفی کرده‌اند.

خاطرنشان می‌شود، سید محمد هاشمی معاون حقوقی امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید محمدتقی شاهچراغی استاندار قم، امیرعلی عموزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، علیرضا ارجمندی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در این مراسم مراسم از جمله مهمانان ویژه نخستین روز فعالیت هفته فرهنگی و هنری استان قم بودند.

نوشته های مشابه
پنجمین نمایشگاه «میثاق با ولایت» هیئت خادم الرضا(ع) برپا می‌شود
یزدی‌‌ها «قمپز» را شیرین کردند
برگزیدگان جشنواره «نامه نامور» در قم تجلیل شدند
آبیاری سنتی فضای سبز در قم نداریم
خرید ۵۰ دستگاه واگن متروی قم از شرکت پوژن چین
هزینه ۱۳۰ میلیارد تومانی تکمیل دسترسی‌های تونل غدیر
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.