نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس در قم آغاز به کار کرد +تصاویر

نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس در آستانه برگزاری کنگره ملی شهدای قم در مجتمع امام خمینی(ره) آغاز به کار کرد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس در قم آغاز به کار کرد +تصاویر
شناسه : 59698 | انتشار : 20 آبان 1401 - 21:14   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی ستاد کنگره ملی شهدای قم، مراسم افتتاحیه نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس، انقلاب اسلامی، مقاومت و پایداری با حضور سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور و علی رمضانی مدیرعامل مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران و مسئولان استانی در مجتمع فرهنگی امام خمینی (ره) برگزار شد.

سردار سرتیپ دوم پاسدار «عبدالرضا آزادی» رئیس سازمان حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه عنوان کرد: شاکریم که در آستانه هفته کتاب و همزمان با کنگره ملی شهدای استان قم، یازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس، انقلاب اسلامی، مقاومت و پایداری را برگزار می‌کنیم.

وی با تقدیر از میزبانی گرم دستگاه‌های اجرایی استان قم برای برپایی این نمایشگاه، گفت: در نقشه راه نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس، باید ترازها ارتقا یابد و ناشران این حوزه آثار و ارزش‌های دفاع مقدس را منتشر کرده و سبک زندگی شهدا را بیان کنند.

سردار آزادی بیان کرد: امیدواریم که با کمک نویسندگان و ناشران و ستادهای کنگره های شهدای استان‌ها، نشر ادبیات دفاع مقدس بتواند به نگاه رهبری نزدیک شود.

سردار سرتیپ دوم پاسدار «محمدرضا موحد» دبیرکل کنگره و فرمانده سپاه قم نیز در ادامه بیان کرد: اتفاقات خوبی در طول یک سال اخیر برای برگزاری کنگره ملی شهدای قم رخ داده در دیدار هفته گذشته که با رهبر معظم انقلاب داشتیم، حضرت آقا فرمودند یاد شهدا باید در بین مردم زنده بماند مخصوصاً با زبان هنر باید این کار انجام شود ما تلاش زیادی انجام دادیم تا خواسته‌های ایشان در زمینه شهدا جامه عمل پوشانده شود.

وی با اشاره به اینکه ۲۳ جشنواره در طول دوسال گذشته ذیل کنگره ملی شهدای استان قم انجام شده، ابراز کرد: نمایش فصل شیدایی که بیش از ۱۵۰ هزار نفر تماشاگر این تئاتر بودند، نیز یکی از موفقیت‌های کنگره ملی شهدای قم بوده؛ همچنین از تولید اثر هنری سمفونی «خط شکنان» هفته آینده رونمایی خواهد شد.

فرمانده سپاه امام علی بن ابی‌طالب (ع) افزود: بیش از ۲۰۰ عنوان کتاب در کنگره ملی ۶۰۹۰ شهید استان قم به چاپ رسید که ۵ عنوان از این کتاب‌ها برای نابینایان تهیه شده است؛ مخاطب این کتاب‌ها همه اقشار را در بر می‌گیرد، بخش اعظم تولید کتاب‌ها به مؤسساتی که در این زمینه فعالیت می‌کنند سپرده شد و رقابت خوبی شکل گرفت.

گفتنی است ۹۰ ناشر از سراسر کشور در قالب ۱۱۵ غرفه در این نمایشگاه حضور دارند و علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت ۹ تا ۱۲ و همچنین از ساعت ۱۶ تا ۲۱ از آثار ارائه شده که بیش از ۶ هزار عنوان کتاب در رابطه با دفاع مقدس است، بازدید کنند.

از ۲۰ عنوان کتاب جدید در رابطه با دفاع مقدس در نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس قم رونمایی خواهد شد.

ایجاد غرفه‌های متنوع فرهنگی و هنری برای استفاده گروه‌های سنی مختلف و به خصوص کودکان با اجرای برنامه‌های جذاب، فروش لوازم التحریر با نمادهای ایرانی و اسلامی، اجرای تئاتر و همچنین برگزاری نشست‌های تخصصی در موضوع‌های مرتبط با دفاع مقدس از جمله برنامه‌های جانبی تدارک دیده شده در جریان برگزاری این نمایشگاه است.

تصاویر: خبرگزاری مهر

عکاس: مهدی بخشی سورکی

برچسب‌ها

نوشته های مشابه
جشن خانوادگی اعضای خانه مطبوعات استان قم برگزار شد
جزئیات برپایی نمایشگاه «یاد یاران» در قم
واحدهای مسکونی سایت ۵۶۰ هکتاری قم در سال آینده تکمیل می‌شود
تبیین عناصر اساسی مشارکت در نظام مردم‌سالاری دینی
«روز قم» ثبت ملی شد
ضرورت رسیدگی به وضعیت سایت‌های نخاله‌های ساختمانی شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.