لزوم تغییر ساختار سنتی روابط عمومیها
به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مهدی کلانترزاده در سیامین نشست کمیته ارتباطات و امور بینالملل شهرداران کلانشهرهای ایران، با اشاره به نارضایتی دبیر کل مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران از عدم تحقق اطلاعرسانی دقیق کمیته ارتباطات و امور بینالملل در خصوص انعکاس خبرهای مجموعههای شهرداریها اظهار کرد: در عصر حاضر به زیرساخت فکری و اندیشهای جدید نیاز داریم تا بتوانیم به نحو مناسبی جهت اطلاعرسانی اقدام کنیم.
وی افزود: ساختار و الزاماتی برای این کار باید در نظر گرفته شود و به اطلاع شهرداران برسد؛ بنابراین در ابتدا لازم است در نوع نگاه به روابط عمومی و کار رسانهای تغییر ایجاد شود و سپس به روابط عمومیها کمک شود تا در مسئله و موضوع اطلاعرسانی دقیق عمل کنند و وارد عرصه شوند.
مدیرکل ارتباطات و امور بینالملل شهرداری قم خاطرنشان کرد: اکثر روابط عمومیها در حال حاضر دارای ساختار سنتی بوده که باید این ساختار تغییر کند، اکثر شهرداران و روابط عمومیها تنها میخواهند که بنر بزنند، درصورتیکه فصل جدیدی باز شده و از رویکرد اطلاعرسانی متفاوت استفاده شود و نباید بهصرف تبلیغات محیطی بسنده شود.
به گفته وی، با توجه به شرایط اقتصادی، استفاده و حمایت از رسانههای چاپی به نحوی نیست که اطلاعرسانی گسترده داشته باشند و علاوه بر این روزنامه در بهترین و خوشبینانهترین حالت چاپ ۱۰ هزار نسخه خواهد داشت.
کلانترزاده ادامه داد: یکی از مشکلات دیگر در شهرداریها و روابط عمومیها، تصمیمات سیاسی نهادهای بالادستی است، چراکه در برخی تصمیمگیریهای این نهادها نگاه سیاسی وجود دارد که لازم است در شرایط کنونی با اتخاذ رویه درست به نقطه مشخصی برسند.
خاطرنشان میشود سیامین نشست کمیته ارتباطات و امور بینالملل مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۲۰ و ۲۱ مهرماه سال جاری به میزبانی شهرداری کلانشهر یزد برگزار شد.
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
Sunday, 5 January , 2025