در گفت‌وگو با «شهر۲۰» عنوان شد

عضویت یکصد هنرمند در انجمن هنرهای تجسمی قم

مدیرعامل انجمن هنرهای تجسمی قم از عضویت حدود یکصد هنرمند و فعال هنری در این انجمن خبر داد و گفت: ۹۰ درصد هنرمندان حرفه‌ای قم عضو انجمن هستند، در عین حال با وجود اینکه دانشگاه‌ها فارغ‌التحصیلان زیادی در رشته‌های مختلف هنرهای تجسمی دارند اما بیشتر آنان فعالیت هنری ندارند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
عضویت یکصد هنرمند در انجمن هنرهای تجسمی قم
شناسه : 58317 | انتشار : 28 شهریور 1401 - 20:52   پرینت

وحید سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر بیست» به ارائه گزارشی از عملکرد یک‌ساله انجمن هنرهای تجسمی قم پرداخت و اظهار کرد: در این مدت ۱۶ کارگاه آموزشی با عنوان‌های «تربیت مربی هنر کودک»، «نقاشی خلاق»، «مجسمه سازی»، «گل و مرغ»، «تجسم خیال در نقاشی»، «رقص قلم و رنگ در نقاشی خط» و «طراحی حروف» از سوی این انجمن برگزار شده است.

وی تصریح کرد: از دیگر کارگاه‌های آموزشی پرمخاطب انجمن طی یک‌سال اخیر می‌توان به «نقاشی پرتره رنگ روغن آلاپریما»، «نقاشی آبرنگ»، «نگارگری»، «کاربرد گل و مرغ در صنایع دستی»، «رویای رنگ در آبرنگ»، «نقاشی رنگ روغن» و «حل‌کاری در نگارگری» اشاره کرد.

وی افزود: همچنین پنج نشست تخصصی با موضوعات «تحلیل آثار هنر»، «روش انتخاب و ارسال عکس»، «مجموعه‌سازی در عکاسی مستند»، «کاراکتر دیزاین» و «ماهیت دیزاین» برگزار شده است.

مدیرعامل انجمن هنرهای تجسمی قم در ادامه به برگزاری نمایشگاه «تجسم هنر» چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در قم اشاره کرد و گفت: در این نمایشگاه که بهمن‌ماه سال گذشته برگزار شد، آثار هنرمندان استان قم در بخش‌های خوشنویسی، نقاشی، تصویرسازی، گرافیک، نگارگری، کاریکاتور و عکاسی به نمایش در آمد.

سلیمانی در بخش دیگری از این گفت‌وگو به برنامه‌های پیش‌ روی این انجمن در نیمه دوم سال اشاره کرد و گفت: در مهرماه سال جاری نمایشگاه گروهی نگارگران استان قم برپا می‌شود و سیزدهمین دوسالانه تصویرسازی قم در آبان‌ماه و سیزدهمین دوسالانه طراحی هنرمندان قم نیز در بهمن‌ماه برگزار خواهد شد.   

وی افزود: در عین حال برنامه‌های آموزشی انجمن شامل کارگاه‌های پاییزه، کارگاه‌های آموزشی تخصصی و نشست‌های مختلف هنرهای تجسمی تا پایان سال دنبال خواهد شد.

مدیرعامل انجمن هنرهای تجسمی قم در خصوص اینکه چرا نمایشگاه‌های متعددی در حوزه هنرهای تجسمی برگزار نمی‌شود، عنوان کرد: برگزاری نمایشگاه و تولید اثر به عوامل مختلفی از جمله ابزار و وسایل کار بستگی دارد. از یک طرف محدودیت‌های کرونایی در دو سال گذشته مانع برگزاری نمایشگاه‌ها شده بود و از طرف دیگر، هزینه‌ بالای وسایل هنری و نداشتن بازار و فروش آثار باعث کاهش تولید اثر می‌شود.

سلیمانی افزود: با همه این مسائل، حوزه آموزش در ترم تابستان رشد مناسبی داشت و از نظر تعداد هنرجو به حدود ۲۵۰ نفر در این ترم رسید.

وی همچنین به تعداد اعضای انجمن هنرهای تجسمی قم اشاره کرد و گفت: حدود ۱۰۰ هنرمند و هنرجو دارای کارت عضویت انجمن در رشته‌های مختلف تجسمی هستند و به پیشکسوتان هنرمند قم نیز کارت عضویت افتخاری اعطا شده و حق رأی دارند.

مدیرعامل انجمن هنرهای تجسمی قم با بیان اینکه ۹۰ درصد هنرمندان حرفه‌ای قم عضو انجمن هستند، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌کنم بیش از ۱۰۰  فعال هنرهای تجسمی در قم داشته باشیم که تاکنون جهت عضویت به انجمن مراجعه نکرده‌اند.

سلیمانی افزود: هنرهای تجسمی در دانشگاه فارغ‌التحصیلان زیادی دارد اما بیشتر آنان فعالیت هنری ندارند.

نوشته های مشابه
تجمع اعتراضی آتش‌نشانان قمی در مقابل استانداری
جشن خانوادگی اعضای خانه مطبوعات استان قم برگزار شد
جزئیات برپایی نمایشگاه «یاد یاران» در قم
واحدهای مسکونی سایت ۵۶۰ هکتاری قم در سال آینده تکمیل می‌شود
تبیین عناصر اساسی مشارکت در نظام مردم‌سالاری دینی
«روز قم» ثبت ملی شد
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.