سرپرست جدید اداره‌کل فنی و طراحی شهرداری قم معرفی شد

آیین تودیع و معارفه سرپرست جدید اداره‌کل فنی و طراحی شهرداری قم برگزار شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
سرپرست جدید اداره‌کل فنی و طراحی شهرداری قم معرفی شد
شناسه : 57099 | انتشار : 06 شهریور 1401 - 16:48   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، آیین تودیع و معارفه سرپرست جدید اداره‌کل فنی و طراحی شهرداری قم با حضور عباس حلوایی‌زاده معاون فنی و عمرانی شهرداری قم برگزار و طی آن از خدمات رضا خانه‌زاد یزدی تقدیر و لیلی نیک خلق احمدی به‌عنوان مدیرکل جدید این اداره منصوب شد.

سرپرست جدید اداره‌کل فنی و طراحی شهرداری قم معرفی شد

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم در این نشست، اظهار داشت: استفاده از ظرفیت نیروهای بومی و کارآمد، جزو اولویت‌های شهرداری است.

وی اهمیت مباحث طراحی را موردتوجه قرارداد و ابراز کرد: طراحی نقش به‌سزایی در اجرای پروژه‌های شهری دارد که نمونه بارز آن را می‌توان در نحوه مدیریت میدان شهید مطهری مشاهده کرد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با بیان اینکه در دوره جدید امید می‌رود با استفاده از تجربه سال‌های گذشته شاهد کارآمدی بیشتری در زمینه طراحی باشیم، افزود: طراحی، اجرا و نظارت جزو مهم‌ترین حوزه‌های کاری معاونت فنی و عمرانی شهرداری است و باید راندمان و بهره‌وری آن‌ها همواره به سمت مطلوبیت بیشتر حرکت کند.

وی با تأکید بر ضرورت هماهنگی بین بخش‌های طراحی، اجرا و نظارت، گفت: طراحی‌های شهری در زمینه مدیریت آب‌های سطحی، تقاطع‌ها و … دخیل هستند که هماهنگی بین آن‌ها می‌تواند به پروژه شاخص و موفقی مانند تقاطع سه سطحه ولیعصر(عج) منجر شود.

حلوایی زاده ادامه داد: با چکش‌کاری و غلبه نگاه‌های کارشناسی در شهرداری، شاهد رضایتمندی مردم در اجرای طرح‌های عمرانی و حمایت عمومی از این پروژه‌ها شده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم خاطرنشان کرد: ریل‌گذاری اجرای طرح‌های کارشناسی در شهرداری قم زمان بسیاری برده و امروز مجموعه مدیریت شهری قم فاصله بین طرح اولیه و اجرا را بسیار نزدیک کرده است.

وی اضافه کرد: تعلل در طراحی‌های شهری بار مالی بر دوش شهرداری می‌گذارد و لازم است تا این اداره در زمان مشخص خود نسبت به حوزه‌های کاری تعریف‌شده اقدام نماید.

سرپرست جدید اداره‌کل فنی و طراحی شهرداری قم معرفی شد

همچنین رضا خانه‌زاد یزدی مدیرکل سابق فنی و طراحی شهرداری قم تأکید کرد: در سال‌های گذشته شاهد هماهنگی و همراهی در بین بخش طراحی، اجرا و نظارت در مجموعه شهرداری بودیم.

به گفته مدیرکل سابق فنی و طراحی شهرداری قم، طی سال‌های گذشته پروژه‌های چالش آمیز زیادی با موفقیت در قم اجرا و درنهایت منجر به رضایتمندی شهروندان شده است.

وی خاطرنشان کرد: با پروژه‌ها و طرح‌های اجراشده در قم در سال‌های گذشته تغییر و تحول در سطح شهر کاملاً نمایان شده و مسافران ورودی به قم و شهروندان کاملاً این تغییرات را احساس می‌کنند.

خانه‌زاد یزدی با تأکید بر اینکه اداره فنی و طراحی شهرداری قم در اجرا و طراحی تمام پروژه به مباحث کارشناسی پایبند بوده و در برابر چالش‌های غیرعلمی مقاومت کرده است، یادآور شد: در سال‌های گذشته تلاش زیادی شد تا برخی پروژه‌هایی که مقاومت‌های زیادی بر اجرای آن‌ها در شهر قم مانند باغ پرندگان و سایر مراکز تفریحی و تجاری وجود داشت، به نحوه شایسته‌ای طراحی و به بهره‌برداری برسد.

سرپرست جدید اداره‌کل فنی و طراحی شهرداری قم معرفی شد

همچنین لیلی نیک خلق احمدی سرپرست جدید اداره کل فنی و طراحی شهرداری قم در این جلسه با بیان اینکه در دوره جدید مدیریت این اداره از تجربیات موفق گذشته نهایت استفاده خواهد شد، با اشاره به‌پیش بینی تخصیص بودجه به برخی پروژه‌های اولویت‌دار شهر، اظهار داشت: پیشرفت و توسعه شهر قم، هدف نهایی تمام بخش‌های مجموعه مدیریت شهری است.

وی به برخی مقاومت‌ها در حوزه اجرای طراحی‌های پروژه‌ها را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: نگاه کارشناسی و لحاظ شدن تمام ضوابط در اولویت طراحی‌های شهرداری قم قرار دارد.

نیک خلق احمدی خاطرنشان کرد: در دوره جدید تلاش می‌شود طراحی‌های شهری با نگاه به افق قم ۱۴۰۴ و قم ۱۴۱۴ بتواند گام‌های مؤثری در توسعه و عمران شهر مقدس قم داشته باشد.

گفتنی است رضا خانه‌زاد یزدی به عنوان سرپرست جدید سازمان توسعه و عمران شهرداری قم منصوب شده است.

نوشته های مشابه
۱۴۰ برنامه به مناسبت «روز قم» برگزار می‌شود
انتقاد از بی‌توجهی نهادهای فرهنگی به «روز قم»
سومین جشن مهر سینمای ایران در قم برگزار می‌شود
انتقاد مدیرکل اوقاف قم از مدیران شهرداری/ اجازه تخریب قبرستان نو را نمی‌دهیم
نمایشگاه «یاد یاران» در قم آغاز به کار کرد
مرکز غیرمجاز دندان‌سازی در قم پلمب شد
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.