شهر بیست/ رئیس پژوهشکده مهدویت از برگزاری پانزدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت در قم خبر داد.

به گزارش «شهر بیست»، حجت الاسلام والمسلمین سید مسعود پورسید آقایی امروز در نشست خبری پانزدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت، اظهار کرد: با توجه به اینکه جامعه منتظر در عصر غیبت با تهدیدهای متعددی مواجه هست، اندیشمندان و نخبگان در این همایش بین المللی به بررسی و واکاوی این تهدیدها می پردازند.

وی «امیدبخشی» به جامعه را از نتایج مهم برگزاری همایش‌های مهدوی دانست و از سطحی نگری نسبت به مسئله مهدویت، برداشت‌های انحرافی، تطبیق‌های ناروا، فتنه‌ها، لغزش اندیشمندان و مدعیان دروغین به عنوان چالش های حوزه انتظار و مهدویت یاد کرد.

رئیس پژوهشکده مهدویت به برگزاری پانزدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت در قم اشاره کرد و افزود: این همایش بین المللی به مدت یک روز در ۲۹ فروردین به میزبانی مدرسه عالی امام خمینی(ره) برگزار می شود؛ آیت الله اراکی و حجت الاسلام والمسلمین عباسی رئیس جامعه المصطفی در مراسم افتتاحیه و اختتامیه سخنرانی خواهند کرد.

حجت الاسلام محمدصابر جعفری دبیر همایش بین المللی دکترین مهدویت در بخش دیگری از این نشست به مشارکت مراکز حوزوی و دانشگاهی اشاره کرد و گفت: پیش نشست های متعددی با این مراکز انجام گرفته و ۶۴ مقاله در این همایش ارائه می شوند.

وی همچنین از رونمایی ۵ کتاب در پانزدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت خبر داد و گفت: این همایش از شبکه نور، قرآن کریم، شبکه الولایه به طور زنده پخش می شود و نمایندگانی بیوت مراجع تقلید، شخصیت های لشکری و کشوری و مهمانان خارجی برای مشارکت در این همایش دعوت شده اند.