فرمانده انتظامی استان قم، کشفیات کالای قاچاق در قم طی ۸ ماه امسال را ۱۲۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: در مبارزه با قاچاق نسبت به سال گذشته شاهد افزایش ۱۶ درصدی هستیم.

به گزارش پایگاه خبری شهر۲۰ به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار عبدالرضا آقاخانی در حاشیه کمیسیون قرارگاه جهادی مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان قم، با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر مبارزه جدی با قاچاق کالا و ارز، اظهار کرد: فرماندهی انتظامی استان قم برای کمک به دولت در راستای ساماندهی بخش اقتصادی که از مأموریت‌های ویژه و خاص نیروی انتظامی است، مبارزه با سوداگران و قاچاقچیان اقتصادی را به عنوان یک اولویت در دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود: فرماندهی انتظامی استان قم در سال ۹۷ نسبت به سال گذشته فرای از وظیفه اصلی خود و با همکاری بسیاری از دستگاه‌ها، به ویژه دستگاه قضایی در بحث مبارزه با قاچاق کالا و ارز اقدامات مؤثری را انجام داده است.

فرمانده انتظامی استان قم ادامه داد: در امر مبارزه با قاچاق، نسبت به سال گذشته شاهد افزایش ۱۶ و نیم درصدی و در حوزه دستگیری‌ها، ۸ درصد و در امر تشکیل پرونده‌ها نیز بالغ بر ۱۰ درصد افزایش بودیم.

وی اضافه کرد: اقلام کشف شده شامل وسایل آرایشی، لوازم خانگی، طلاجات، خودرو، اقلام ضد فرهنگی و غیره بوده است.

سردار آقاخانی بیان داشت: رقم ریالی کشفیات استان قم در سال گذشته نزدیک به ۱۰۰ میلیارد ریال و امسال نیز بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال برآورد شد که خوشبختانه کشفیات قابل ملاحظه در استان را شاهد بودیم.

وی تعداد دستگیری قاچاقچیان ارزی را نیز نزدیک به ۷۲ نفر دانست که ضمن تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی استان شدند.

فرمانده انتظامی استان قم اظهار داشت: یکی از وظایف پلیس برخورد با قاچاقچیان ارز است مخصوصاً در شهر قم افرادی که مبادرت به قاچاق انواع ارز می‌کنند، بدانند پلیس با آنها برخورد قانونی و جدی خواهد کرد.

وی گفت: در سال جاری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال کشفیات ارز قاچاق داشتیم که نسبت به سال گذشته، ۱۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

سردار آقاخانی خاطرنشان کرد: خودروهای توقیفی حامل کالاهای قاچاق نیز نزدیک به ۱۵ میلیارد ریال قیمت گذاری شده‌اند.