شبکه هدهد پنج میلیون مخاطب کودک دارد/ از تولید محتوا در ماهواره نباید غافل شد
به گزارش «شهر بیست»، کرار انصاریمنش با بیان اینکه شبکه «هدهد» ویژه کودکان و نوجوانان است و در بستر ماهواره و اینترنت فعالیت میکند، گفت: این شبکه در سال ۱۳۸۹ تحت نظر حجتالاسلاموالمسلمین شهرستانی نماینده آیتالله العظمی سیستانی در ایران راهاندازی شد و اکنون فعالیت خود را به زبانهای فارسی، عربی و انگلیسی ادامه میدهد.
وی هدف از راهاندازی این شبکه را ترویج فرهنگ اسلامی و ارتقای زیر ساختهای تربیتی، فکری و اعتقادی اقشار نوپای جامعه ذکر کرد و افزود: مأموریت این شبکه توانمندسازی و آگاهی بخشی به کودکان برای ایجاد جامعهای اخلاقمدار و خلاق است.
مدیر شبکه جهانی هدهد با اشاره به اینکه دوران کودکی هر فرد نقش بسزایی در خلقوخوی و پیشرفت جامعه دارد، ابراز کرد: به همین دلیل شبکه جهانی هدهد به صورت تخصصی و هدفمند کودکان را مخاطب خود قرار داده است و تولید برنامههای متنوع کودک، پخش انیمیشن های روز دنیا و موافق با سیاستهای کلی شبکه، تولید نماهنگهای آموزشی، فرهنگی و مذهبی و نیز پخش مسابقات زنده و تولیدی را در دستور کار خود قرار داده است.
وی، کمیّت و رضایتمندی مخاطبان را بزرگترین سرمایه هر رسانه و شبکهای ذکر کرد و افزود: به همین دلیل و با توجه به گرایش کودکان و جامعه به فضای مجازی در سالهای اخیر، شبکه هدهد نیز در جهت بهنیه سازی و جذب مخاطب بیشتر دست به تغییراتی زده است که هدف آن بالا بردن میزان مشارکت مخاطبان در تولید برنامهها و جلب رضایت آنان بوده است.
انصاریمنش از جمله اقدامات جدید شبکه هدهد را ساخت اپلیکیشن فارسی و عربی خاص آن ذکر کرد و گفت: این برنامه یک مجموعه کامل دیجیتال کودک است و ابتدا به همراه آنتن فقط پخش زنده شبکه را به عهده داشت اما در حال حاضر بخشهای متنوعی دارد که از میان آنها میتوان به «هدهد نما» برنامههای تولیدی، آرشیوی و بخش vod ، هدهد آوا و فایل های صوتی اشاره کرد که در برخی موارد آواها و ویدیوها بیش از ده میلیون بار دانلود شده است.
وی از بخشهای جدید «هدهد گیم» و «هدهد مارکت» به عنوان قسمتهای در دست طراحی برنامه موبایلی هدهد نام برد و گفت: بازیهای موبایلی هدهد جنبه آموزشی و فرهنگی دارند و تجاری نخواهد بود. همچنین هدهد مارکت یک بازار سالم محصولات کودک شامل لوازم التحریر، پوشاک، اسباب بازی و….. است و تبلیغات در آن به صورت غیر مستقیم خواهد بود.
مدیر شبکه جهانی هدهد با تأکید بر اینکه زیرساختهای دیجیتال در ایران نسبت به کشورهای منطقه بسیار پیشرفتهتر است گفت: برنامه موبایلی هدهد قرار است سه زبانه شود و در حال حاضر نیز بخشی از محصولات ما به زبان هندی ترجمه شده و در شبکههای اسلامی هند پخش میشود و با افغانستان نیز توافقاتی صورت گرفته است تا در تولید محتوا همکاری داشته باشیم.
وی با اشاره به استقبال خوب مخاطبان از شبکه گفت: بعضاً برای برخی مسابقات شبکه بیش از نیم میلیون نفر در نوبت هستند و برخی برنامهها بیش از ۶ میلیون بازدید داشته است.
انصاریمنش با بیان اینکه ممنوعیت ماهواره نباید باعث شود که ما از تولید محتوا در این رسانه غافل شویم، گفت: متأسفانه سطح سواد رسانهای در بین خانوادهها پایین است و ما باید آموزش دهیم که خانوادهها از چه محتوایی استفاده کنند که در آینده برای فرزندان آنها مفید باشد و به مشکل برنخورند.
وی افزود: در حال حاضر ما ۴ تا ۵ میلیون بیننده داریم که ۹۰ درصد آنان در ایران هستند و ۷۰۰ هزار نفر از اپلیکیشن هدهد استفاده میکنند و همه علاقهمندان میتوانند این برنامه را از سایت شبکه یا کافه بازار دانلود کنند.
وی همچنین اظهار کرد: با صدای و سیمای جمهوری اسلامی تعامل خوبی داریم و برنامههای تولیدی ما در شبکه پویا و دیگر شبکههای سیما پخش میشود و ما نیز از مجریان توانمند صداوسیما استفاده میکنیم.
به گفته مدیر شبکه جهانی هدهد، این رسانه ماهوارهای اینترنتی، با نوآوریها و ایدههای تازه در عرصه رسانه دیجیتال به دنبال جذب مخاطبان بیشتر و گسترش فرهنگ اسلامی بین کودکان و نوجوانان در سراسر جهان است.
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
Friday, 10 January , 2025