سه بوستان جدید در منطقه ۶ قم احداث می‌شود

مدیر منطقه شش شهرداری قم با اشاره به کم بودن سرانه فضای سبز این منطقه گفت: مقرر شده برخی ملک‌های قدیمی که در بافت فرسوده قرار دارد و برای ایجاد فضای سبز مناسب است، تملک کنیم که در این راستا سه ملک انتخاب‌شده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
سه بوستان جدید در منطقه ۶ قم احداث می‌شود
شناسه : 53428 | انتشار : 22 خرداد 1401 - 19:21   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، احمد ترکمن با اشاره به اینکه منطقه ۶ یکی از کم سرانه‌ترین مناطق ازلحاظ سرانه فضای سبز است، اظهار کرد: بافت این منطقه قدیمی است و ساخت‌وسازها در آن انجام‌شده ولی برنامه ویژه‌ای برای افزایش سرانه فضای سبز آن نبوده است.

وی با بیان اینکه منطقه ۶ در محدوده قدیمی و بافت فرسوده قرار دارد و توسعه مناسبی در آن صورت نگرفته است، گفت: خیابان امامزاده ابراهیم(ع) تا ابتدای کشاورز و قلعه کامکار در بافت قدیمی و فرسوده قرار دارند که متأسفانه در سنوات قبل هیچ‌گونه سرانه فضای سبز برای بافت قدیمی در نظر گرفته نشده است.

مدیر منطقه ۶ شهرداری قم با تأکید بر اینکه از سال گذشته رایزنی و جلسات مختلفی با مسئولان شهرداری و اعضای شورای شهر برای رسیدگی به وضعیت این منطقه برگزارشده است، ابراز کرد: مقرر شد در بافت فرسوده برخی ملک‌های قدیمی را که برای ایجاد فضای سبز مناسب بوده تملک کنیم که در این راستا سه ملک انتخاب‌شده و در حال طی روند اداری است.

ترکمن ادامه داد: در طرح تفصیلی این منطقه زمین برای فضای سبز قرار داده نشده و این موضوع کار را مشکل‌تر می‌کند که ابتدا باید جانمایی صورت گیرد و سپس در کمیسیون ماده پنج تغییر کاربری انجام شود و در ادامه اگر مالکین توافق کنند که کار انجام می‌شود، والا این روند طولانی‌تر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: سرانه فضای سبز در منطقه ۶ به میزان یک و ۶ دهم سرانه شهری است که این سرانه کمی بشمار می‌آید و به همین دلیل منطقه ۶ یکی از فقیرترین مناطق از نظر فضای سبز در قم و حتی در سطح کشور است؛ ولی در چند سال گذشته اقداماتی در جهت ایجاد فضای سبز آغازشده است که در همین راستا با برنامه‌های شهرداری و پیگیری‌های شورای شهر به دنبال ایجاد بوستان‌های جدید در این منطقه هستیم.

نوشته های مشابه
انتقاد مدیرکل اوقاف قم از مدیران شهرداری/ اجازه تخریب قبرستان نو را نمی‌دهیم
نمایشگاه «یاد یاران» در قم آغاز به کار کرد
مرکز غیرمجاز دندان‌سازی در قم پلمب شد
برپایی نمایشگاه عکس دفاع مقدس در نگارستان اشراق
ثبت ۳۳ وقف جدید در قم
جشنواره روایت جهاد استان قم تمدید شد
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.