نارضایتی مردم از وضعیت باغ‌موزه دفاع مقدس قم

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم با بیان اینکه مردم از وضعیت باغ‌موزه انقلاب و دفاع مقدس قم رضایت ندارند، گفت: بخشی از این باغ‌موزه بعد از یازده سال از زمان کلنگ زنی آن به بهره‌برداری رسیده اما هنوز بسیاری از زیرساخت‌های اولیه مانند محوطه‌سازی و موزه آرایی تکمیل‌ نشده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
نارضایتی مردم از وضعیت باغ‌موزه دفاع مقدس قم
شناسه : 53421 | انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، حجت‌الاسلام علی لقمان‌پور در جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر قم که با موضوع ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار شد، اظهار داشت: طی سال‌های گذشته حلقه مفقوده در اقدامات مربوط به حوزه ایثار و شهادت، مؤسسات مردم‌نهاد بوده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم با اشاره به وضعیت باغ‌موزه انقلاب و دفاع مقدس، گفت: این باغ‌موزه بعد از یازده سال از زمان کلنگ زنی آن، هم‌اکنون بخشی از آن مورد بهره‌برداری و مورداستفاده قرار گرفته اما هنوز بسیاری از زیرساخت‌های اولیه مانند محوطه‌سازی، موزه آرایی و غیره تکمیل‌نشده است.

وی با بیان اینکه مردم از وضعیت باغ‌موزه انقلاب و دفاع مقدس قم رضایت ندارد، ابراز کرد: شهرداری قم طی سال‌های اخیر مساعدت و همکاری زیادی در مسیر آماده‌سازی این باغ‌موزه کرده اما برای تکمیل و ایجاد زیرساخت‌های لازم، انتظار می‌رود شورای اسلامی شهر ردیف بودجه ویژه‌ای برای این مجموعه فرهنگی اختصاص دهد.

لقمان پور با اشاره به ساماندهی یادمان و محوطه‌سازی کوه خضر نبی(ع) اضافه کرد: از شهرداری قم به دلیل اختصاص ردیف بودجه برای انجام این پروژه قدردانی داریم و امیدواریم این قبیل همراهی‌ها ادامه داشته باشد؛ به‌زودی تلویزیون شهری در این زمینه نصب و فعال خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: مجوز راه‌اندازی نخستین دانشگاه بین‌المللی جهاد و مقاومت برای باغ‌موزه انقلاب و دفاع مقدس قم صادرشده که با احداث آن برای جذب دانشجو در مقاطع مختلف اقدام خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم یادآور شد: باید یک کمیته فنی مشترک بین شهرداری و شورای اسلامی شهر، حفظ آثار، مؤسسات فرهنگی و سازمان‌های مردم‌نهاد تشکیل شود تا برنامه‌ها و تصمیم سازی های پیرامون حوزه جهاد و شهادت در قالب این کمیته به‌صورت یکپارچه انجام بگیرد.

وی با بیان اینکه ۳۹ نقطه قم در طول دوران دفاع مقدس مورد موشک و بمب باران قرار گرفت، تصریح کرد: یک‌ششم شهدای قم را شهدای دانش‌آموز شامل می‌شود؛ همچنین این استان ۱۳۲ شهیده نیز تقدیم انقلاب کرده و از ۱۳ کشور دنیا شهدایی در گلزارهای شهدای قم مدفون هستند.

لقمان پور عنوان کرد: هم‌اکنون هشت رشته در مقطع کارشناسی ارشد مانند هنر در دفاع مقدس، جغرافیا در دفاع مقدس، جامعه‌شناسی در دفاع مقدس و غیره، به همراه دو رشته روایت گری دفاع مقدس و معارف دفاع مقدس در مقطع کارشناسی و امور فرهنگی و موزه‌داری در مقطع کاردانی در باغ‌موزه انقلاب و دفاع مقدس قم راه‌اندازی شده است.

نوشته های مشابه
یزدی‌‌ها «قمپز» را شیرین کردند
برگزیدگان جشنواره «نامه نامور» در قم تجلیل شدند
آبیاری سنتی فضای سبز در قم نداریم
بررسی روند پروژه‌های منطقه یک قم
اجرای ۹۷ پروژه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در شهرداری قم
رویکرد نرم‌افزاری و اجتماعی برای برنامه راهبردی سوم شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.