افزایش نظارت بر آبیاری فضای سبز قم

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از تشکیل تیم‌های کنترل و نظارت آبیاری و مصرف بهینه آب در سبز شهر قم خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
افزایش نظارت بر آبیاری فضای سبز قم
شناسه : 52969 | انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، پیام جوادیان با اشاره به تشکیل تیم‌های نظارتی جلوگیری و رسیدگی به هدر رفت آب در عرصه‌های فضای سبز شهر قم اظهار کرد: بحث حفظ و جلوگیری از هدر رفت منابع آبی یکی از اولویت‌های سازمان پارک‌ها بوده است و اتفاقات خوبی هم در مدیریت منابع آب عرصه‌های فضای سبز رخ‌داده است.

وی به اهمیت بالای مدیریت بهینه منابع آبی در فضای سبز شهر تصریح کرد: تدوین طرح جامع آب فضای سبز، تدوین طرح جامع استفاده از پساب در فضای سبز جنگلی، تأسیس تصفیه‌خانه ثانویه پساب، استفاده از گونه‌های کم‌آب‌بر و مناسب اقلیم شهر، کاهش لکه‌های چمن‌کاری شده، کاهش چشم‌گیر استفاده از آب شرب در آبیاری فضای سبز، تجهیز بیش از ۹۰ درصد فضای سبز شهر به سیستم آبیاری قطره‌ای و… ازجمله اقدامات انجام‌شده در این زمینه بوده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با اشاره به برخی مسائل و مشکلات موجود در سطح شهر که موجب هدر رفت منابع آبی می‌شود گفت: یکی از کارهایی که در این زمینه انجام‌شده آموزش باغبانان جهت مدیریت بهینه منابع آبی بوده است.

وی اضافه کرد: بااین‌وجود تیم‌های نظارتی تشکیل‌شده و از شهروندان درخواست داریم که بلافاصله با مشاهده هدر رفت آب در فضای سبز شهر با سامانه ۱۳۷ تماس گرفته و موضوع را اطلاع دهند که پس‌ازاین اقدام بلافاصله نیروهای نظارتی سازمان به محل مراجعه کرده و دلایل موضوع را بررسی و اقدامات بعدی به عمل می‌آید.

نوشته های مشابه
پیش‌بینی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در مناطق هشت‌گانه شهر قم
روند احداث پارکینگ در منطقه ۳ قم تداوم دارد/ رفع مشکل پارکینگ شهربازی سرزمین شادی
انعقاد ۱۸۰۰ میلیارد تومان قرارداد برای پروژه‌های قطار شهری قم
اصلاح روشنایی بلوار حائری منطقه یک قم اجرایی می‌شود
تقاطع صدوقی تا ۳ ماه آینده بهره‌برداری می‌شود
شهرداری قم آماده همکاری با مالکان برای حفظ باغات است
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.