دستگاه‌های متولی به مشکلات ایمنی پاساژهای قم ورود کنند

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری قم با بیان اینکه پاساژهای شهری باید خود را به‌صورت کامل به سیستم‌های اعلام، کپسول‌های اطفا حریق، خروج اضطراری و برخی مباحث ایمنی دیگر مجهز کنند، گفت: بررسی ایمنی سازه، استاندارد، مقاومت و ... بر عهده این سازمان نیست و باید دستگاه‌های متولی ورود همزمانی به این معضلات داشته باشند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
دستگاه‌های متولی به مشکلات ایمنی پاساژهای قم ورود کنند
شناسه : 52962 | انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، عباس جعفری با اشاره به اهمیت توجه به ایمن‌سازی ساختمان‌ها به‌ویژه در هسته مرکزی، اظهار داشت: طی سال‌های گذشته از طریق مکاتبات کتبی، تذکرات و هشدارهای ایمنی به هیئت مدیره و مالکان پاساژهای تجاری شهر داده‌شده است.

وی با تأکید بر وجود خلأهای ایمنی خطرآفرین در مجتمع‌های تجاری و مراکز عمده خرید، یادآور شد: سازمان آتش‌نشانی قم برای رسیدن به یک نقطه مطلوب در زمینه ارتقا و تأمین ایمنی پاساژها پای‌کار بوده و دغدغه جان و مال شهروندان را دارد، اما این مسئله مشروط به همکاری و همراهی اعضای هیئت مدیره، مالکین، سازمان صمت و اتاق اصناف و همچنین در صورت نیاز دستگاه‌های قضایی است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم با درخواست از اعضای هیات امنا و مالکان پاساژهای شهری، تصریح کرد: تأمین استاندارد و مجوزهای ایمنی این مراکز در ظاهر هزینه‌هایی ممکن است برای آن‌ها داشته باشد، اما ازآنجایی‌که این هزینه‌ها رابط مستقیمی با حفظ جان و مال شهروندان و همچنین خود آن‌ها را داشته ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه پاساژهای شهری باید خود را به‌صورت کامل به سیستم‌های اعلام، کپسول‌های اطفا حریق، خروج اضطراری و برخی مباحث ایمنی دیگر مجهز کنند، گفت: سازمان آتش‌نشانی فقط در منظر ایمنی حریق مجوز ورود دارد و در خصوص ایمنی سازه، استاندارد، مقاومت و غیره بر عهده این سازمان نیست و باید دستگاه‌های متولی ورود همزمانی به این معضلات داشته باشند تا مشکلات شهر به‌صورت یکپارچه برطرف شود.

نوشته های مشابه
پیش‌بینی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در مناطق هشت‌گانه شهر قم
روند احداث پارکینگ در منطقه ۳ قم تداوم دارد/ رفع مشکل پارکینگ شهربازی سرزمین شادی
انعقاد ۱۸۰۰ میلیارد تومان قرارداد برای پروژه‌های قطار شهری قم
اصلاح روشنایی بلوار حائری منطقه یک قم اجرایی می‌شود
تقاطع صدوقی تا ۳ ماه آینده بهره‌برداری می‌شود
شهرداری قم آماده همکاری با مالکان برای حفظ باغات است
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.