منطقه ۶ شهرداری در صدر پاسخگویی به شهروندان

مناطق شش، پنج، سه، دو، چهار، یک، هشت و هفت به ترتیب موفق شدند بیشترین رضایتمندی شهروندان را از تماس‌های سامانه ۱۳۷ در اردیبهشت‌ماه سال جاری را به خود اختصاص دهند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
منطقه ۶ شهرداری در صدر پاسخگویی به شهروندان
شناسه : 52864 | انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سامانه ارتباط مردمی ۱۳۷ شهرداری قم به‌عنوان پل ارتباطی بین شهروندان و شهرداری نقش بسزایی در افزایش سرمایه اجتماعی شهرداری و تبادل درخواست تا پیگیری موضوعات شهری دارد.

بر اساس آمار و اطلاعات سامانه ۱۳۷، تماس‌ها و پیام‌های مربوط به نظافت معابر در حالی در اردیبهشت نسبت به فرودین سال جاری ۲۵ درصد کاهش داشته که در مقایسه با اردیبهشت سال گذشته، ۴۴ درصد رشد را نشان می‌دهد. تماس‌های شهروندان در خصوص عدم جمع‌آوری زباله نیز به‌رغم کاهش ۲۵ درصدی نسبت به فروردین‌ماه امسال در مقایسه با اردیبهشت سال گذشته ۷۳ درصد افزایش داشته است.

رفع سد معبر دست‌فروشان و فروشندگان به‌ویژه از طریق خودرو در اردیبهشت‌ماه امسال در مقایسه با ماه گذشته و مدت مشابه سال گذشته به ترتیب۴۰ و ۴۴ درصد افزوده‌شده است. مزاحمت سگ‌های مزاحم نیز ازجمله مباحث مهم تماس‌های سامانه ۱۳۷ است که تعداد آن‌ها در طول یک ماه اخیر حدود ۴۰ درصد و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۵۰ درصد بیشتر شده است.

لایروبی جوی‌های آب، لکه‌گیری آسفالت، هرس درختان، جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی و آب افتادگی معابر نیز از تماس‌های تلفنی پرتکرار سامانه ۱۳۷ شهرداری قم در اردیبهشت‌ماه سال جاری است که به‌صورت میانگین در مقایسه با سال گذشته بین ۴۰ تا ۶۰ درصد رشد داشته است.

نظافت معابر در صدر تماس‌های مردمی

در بین تماس‌های شهروندان با سامانه ۱۳۷ شهرداری قم، درخواست برای نظافت معابر با ۵۵۲ مورد، عدم جمع‌آوری زباله با ۳۵۹ تماس، رفع سد معبر فروشندگان با ۳۲۹ مورد، بازماندن شیر فلکه فضای سبز با ۳۱۳ تماس و پاک‌سازی انهار با ۳۰۹ مورد بیشترین فراوانی را به خود اختصاص داده است. مزاحمت سگ‌های ولگرد، لایروبی انهار، لکه‌گیری آسفالت، جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی، هرس درختان، سد معبر کسبه،استقرار و جمع‌آوری باکس نخاله‌های ساختمانی و آب افتادگی معابر نیز از دیگر موارد پرتکرار تماس‌های شهروندان طی اردیبهشت‌ماه سال جاری بوده است.

بر اساس تماس‌های برقرارشده با سامانه ۱۳۷ شهرداری قم بر مبنای گروه‌های موضوعی مختلف مجموعه مدیریت شهری قم، پارک‌ها و فضای سبز شهری با ۱۷۶۲ تماس، نظافت با ۱۵۰۷ درخواست، آسفالت ۷۴۹ تماس، زباله و ضایعات ۷۲۱ پیام و سد معبر با ۵۰۹ تماس بیشترین تعداد تماس و درخواست‌های شهروندان را به خود اختصاص داده است.

جمع‌آوری خاک و نخاله، اتوبوس‌رانی،حیوانات، ساخت‌وساز، انهار،آب‌گرفتگی، تفکیک و بازیافت، ترافیک، جمع‌آوری و نصب، زیباسازی، مزاحمت، تعمیر شوارع و آسیب‌های اجتماعی نیز بخش دیگری از تماس‌های شهروندان قمی با این سامانه طی یک ماه گذشته بوده است.

بیشترین درخواست‌های مردمی از سازمان پسماند شهرداری

همچنین سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با ۲۷۵ تماس در خصوص مزاحمت سگ‌های ولگرد، استقرار باکس جمع‌آوری خاک و نخاله با ۱۴۴ درخواست و انتقال باکس پر شده خاک و نخاله با ۹۲ تماس بیشترین بازخورد تماس‌های این سامانه در اردیبهشت‌ماه سال گذشته را از آن خود کرده است.

منطقه ۶ شهرداری قم با پاسخگویی ۱۰۰ درصدی به پیام‌های شهروندان بالاترین رتبه و عملکرد را در اردیبهشت‌ماه سال جاری به نام خود ثبت کرده و مناطق ۵ با درصد پاسخگویی ۹۸، منطقه ۳ و ۲ با ۹۷ درصد و منطقه چهار نیز با ۹۶ درصد پاسخگویی عملکرد درخشانی را از خود برجای گذاشته‌اند، مناطق یک، هشت و هفت نیز با ضریب پاسخگویی بین ۹۰ تا ۹۵ درصدی در مقایسه با سایر مناطق عملکرد ضعیف‌تری داشته‌اند.

مناطق شش، پنج، سه، دو،چهار، یک، هشت و هفت به ترتیب موفق شدند بیشترین رضایتمندی شهروندان را از تماس‌های سامانه ۱۳۷ در اردیبهشت‌ماه سال جاری را به خود اختصاص دهند. در بین سازمان‌های تابعه شهرداری نیز آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، پارک‌ها و فضای سبز، زیباسازی، آرامستان‌ها و مدیریت پسماند با عملکرد ۱۰۰ درصدی بهترین عملکرد را در بین شهروندان از خود برجا گذاشته‌اند.

نوشته های مشابه
برگزاری نشست روشنگری و جهاد تبیین در شهرداری قم
رشد ۲۱ درصدی صدور پروانه ساخت‌وساز در بافت فرسوده قم
دفاتر تسهیل‌گری در محله‌های «لب چال» و «زنگارکی» قم افتتاح می‌شود
افزایش ۸۵ هزار مترمربعی فضای سبز در پردیسان قم
ناوگان سازمان اتوبوس‌رانی قم مجهز به سیستم سرمایشی است
وقوع ۴۰ درصد حوادث موتورسواران قمی در شب‌ها
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.