ضرورت اصلاح برخی آرای کمیسیون ماده ۱۰۰ در قم

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر قم با اشاره به حجم بالای پرونده‌های ورودی به کمیسیون ماده ۱۰۰، گفت: اعضای این کمیسیون باید اشراف کاملی از وضعیت هر پروژه در صدور رأی داشته باشند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
ضرورت اصلاح برخی آرای کمیسیون ماده ۱۰۰ در قم
شناسه : 51854 | انتشار : ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید مجتبی سبحانی ثابت با اشاره به اصلاح شیوه‌نامه تعیین تکلیف ساختمان‌های دارای رأی قطعی قلع بنا(غیرقابل اجرا) صادره از کمیسیون ماده ۱۰۰، اظهار داشت: اصلاح برخی پرونده‌های ورودی در این آرا، ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه هرکدام از اعضای کمیسیون ماده ۱۰۰ در حکم یک قاضی در صدور رأی هستند ابراز کرد: لازم است تا تمام اعضای این کمیسیون نسبت به صدور آرای منطبق با واقع برای کاهش مراجعات شهروندان نسبت به آرای صادره اشراف داشته باشند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اخذ مجوز پرداخت مبلغ ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری مجتمع رفاهی یاسین در منطقه یک بابت تملک اعیانی مجموعه مذکور و انتقال سند آن به سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهری، تصریح کرد: در تمام صلح‌نامه‌های این چینی باید اصل امانت‌داری در صرف اعتبارات عمومی مورد توجه باشد.

همچنین محسن محرری سخنگوی شورای شهر قم با اشاره به استفساریه در خصوص کسب مجوز در اعمال ماده ۱۰۱ اصلاحی قانون شهرداری، اظهار داشت: با توجه به بررسی‌های انجام‌شده در کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر در این زمینه، برخی اختیارات شورای شهر به شهرداری تفویض اختیار شده است.

وی، این استفساریه را مورد توجه قرار داد و گفت: یکی از ظرفیت‌های این استفساریه، کوتاه شدن زمان توافق بین شهرداری و شهروندان برای پیشبرد بهتر پروژه‌های عمران شهری است.

رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: بر مبنای این استفساریه، توافقات مالی همچنان باید در شورای اسلامی شهر قم تعیین تکلیف شود، اما توافق مستقیم با بنا نیازی به ارجاع به شورای شهر ندارد.

وی با اشاره به اخذ مجوز پرداخت مبلغ ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری مجتمع رفاهی یاسین در منطقه یک بابت تملک اعیانی مجموعه مذکور و انتقال سند آن به سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهری، اضافه کرد: این رقم بعد از مصالحه در کمیسیون حقوقی به این میزان تعیین‌شده است.

محرری، طرح کمیسیون شهرسازی و معماری مبنی بر پروانه‌های ساختمانی را مورد اشاره قرار داد و اذعان کرد: هدف از این طرح اعتباربخشی به پروانه قبلی است.

نوشته های مشابه
آغاز ثبت تخلفات رانندگی توسط ۱۱ سامانه در پردیسان
تقاطع صدوقی ۷۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
گاراژهای قدیمی قم ساماندهی شوند
طرح جامع ساماندهی مشاغل شهری در قم تدوین شود
تکمیل شبکه توزیع کالا توسط سازمان میادین شهرداری قم
تحقق درآمد ۱۰۸ درصدی شهرداری قم در سه ماه نخست سال ۱۴۰۳
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.