حرکت مترو در پیچوخم تأمین واگن
به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، منصور درویشی با اشاره به تحریمهای ظالمانه و عدم تأمین ناوگان بهعنوان اصلیترین دلایل تأخیر در تست سرد و گرم پروژه مترو، به پیشرفتهای مناسب اخیر در پیشبرد فاز نخست خط یک مترو قم اشاره کرد و اظهار داشت: با پیشبینیهای انجامشده در خصوص تأمین منابع مالی بهموقع، تجهیزات و ناوگان موردنیاز امیدواریم شاهد انجام تست گرم در ماههای آینده باشیم.
وی به مصوبات سفر اخیر رئیس جمهوری به شهر قم برای پروژه مترو اشاره کرد و افزود: سال گذشته تخصیص بودجه طرح قطار شهری قم بهصورت ۱۰۰ در صد بهعلاوه کمک نقدی بیش از ۱۰۰ میلیارد ریالی برای مترو قم انجامگرفته و سقف اوراق مشارکت سال ۱۴۰۰ مترو نیز به ۶۰۰۰ میلیارد ریال افزایش پیداکرده است که در سال جاری هزینه خواهد شد.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم در خصوص تأمین ناوگان موردنیاز عنوان کرد: جهت تست سرد و گرم نیاز به تنها یک رام قطار بوده که در حال مذاکره برای تأمین آن هستیم و همچنین برای مسافرگیری فاز نخست خط یک مترو، حداقل نیاز به ۳ رام قطار بوده که هماکنون مذاکره جهت خرید یا استقراض در دستور کار قرار دارد.
وی با ارائه گزارش تکمیل پست برق ۲۰/۶۳ کیلوولت نواب و آمادگی ۱۰۰ درصدی خدمترسانی آن در پروژه مترو ابراز کرد: تمهیدات لازم در خصوص تأمین تجهیزات موردنیاز و برگزاری مناقصات آنها ازجمله پلهبرقی و آسانسور و نیز ماشینآلات تخصصی ریلی و تکمیل سیستمهای تهویه، مخابرات، اعلام حریق و … در حال انجام است.
درویشی با اشاره به پیشرفت عمرانی مسیر و ایستگاههای فاز اول پروژه مترو گفت: فاز نخست خط یک مترو، مسیری به طول ۶ کیلومتر با ۶ ایستگاه از قلعه کامکار تا میدان شهید مطهری را شامل میشود که عملیات روسازی و ریلگذاری آن به اتمام رسیده و نصب اغلب تجهیزات مربوطه در ایستگاههای مسافرگیری فاز اول شامل ایستگاه میدان مطهری و کشاورز انجامشده است و با توجه به عملیات عمرانی ایستگاهها با پیشرفت میانگین حدود بیش از ۹۰ درصدی، این فاز آماده انجام بهرهبرداری اولیه است.
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
Friday, 7 February , 2025