شهرداری توان تکمیل پروژه پارکینگ شرقی را ندارد/ تمایل بخش خصوصی به تجاری‌سازی است

مشاور شهردار قم با اشاره به موانع موجود تکمیل پروژه پارکینگ شرقی حرم حضرت معصومه(س)، گفت: شهرداری قم توان تکمیل پروژه پارکینگ شرقی را ندارد، بخش خصوصی هم علاقه‌مند است تا بخش تجاری پروژه مانند احداث بازارچه‌ها و پارکینگ‌ها به‌صورت پُررنگ‌تر دیده شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
شهرداری توان تکمیل پروژه پارکینگ شرقی را ندارد/ تمایل بخش خصوصی به تجاری‌سازی است
شناسه : 50164 | انتشار : ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، حجت‌الاسلام‌ سیدمحمد آتش‌زر با بیان اینکه همچنان محرومیت‌های زیادی در قم به‌رغم توسعه و آبادانی‌های سال‌های اخیر دیده می‌شود، پروژه پارکینگ شرقی حرم مطهر حضرت کریمه اهل‌بیت(س) را یکی از مهم‌ترین پروژه‌های شهر قم دانست و ابراز کرد: این پروژه با مشکلات و پیچیدگی‌های فراوانی روبه‌روست.

مشاور شهردار قم خاطرنشان کرد: باید قبول کنیم که برخی زائران حرم مطهر حضرت معصومه(س) از همین محدوده وارد حرم می‌شوند و ازاین‌رو تصویر و خاطره مطلوبی از زیارت در ذهن آن‌ها شکل نمی‌گیرد که لذا لازم است تا مشکلات این محدوده هرچه سریع‌تر حل‌وفصل شود.

آتش زر ادامه داد: پایان نیافتن تملک برخی خانه‌ها و ساختمان‌های واقع در این محدوده و همچنین تقاضای برخی از آن‌ها برای ثبت میراثی؛ بخشی از موانع تکمیل پروژه‌های این محدوده است، ضمن آنکه هزینه‌های تکمیل این پروژه‌ها هم بسیار زیاد است.

وی با تصریح بر ضرورت ورود بخش خصوصی برای تکمیل پروژه پارکینگ شرقی گفت: البته بخش خصوصی برای به سرانجام رساندن این پروژه، تقاضاهای خودش را داشته و علاقه‌مند است تا بخش تجاری پروژه مانند احداث بازارچه‌ها و پارکینگ‌ها به‌صورت پُررنگ‌تر دیده شود، درحالی‌که درخواست معمول آن است تا این پروژه، بیشتر کارکردی زیارتی و اقامتی داشته باشد.

عضو سابق شورای شهر قم با تأکید بر اینکه شهرداری قم توان تکمیل این پروژه را ندارد، یادآور شد: لازم است تا طرح‌های مطرح‌شده برای این پروژه به‌صورت تلفیقی در آید و عملاً امکان حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در این مسیر مهیا شود، ضمن آنکه فعلاً می‌توان به تعیین تکلیف بخش مهم‌تر این پروژه همت گمارد.

وی همچنین خواستار توجه به رمپ‌ و لوپ‌های تقاطع عمار یاسر و معلم در محدوده بخش شرقی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س)  شد و ابراز امیدواری کرد با برگزاری نشست‌های مختلف هماهنگی توسط شورای عالی سرمایه‌گذاری، این پروژه نیز به تعیین تکلیف نهایی نزدیک شود.

نوشته های مشابه
آمادگی ۳۵۰ دستگاه تاکسی برای سرویس‌دهی در روز انتخابات
پروژه‌های اطراف حرم با مشورت آستان مقدس حضرت معصومه(س) اجرا می‌شود
پروژه‌های اطراف حرم در زمان‌بندی مشخص اجرایی شود
احداث سازه سردر صحن شرقی خلاف نظر آستان مقدس است
زیربنای ۱۲۰ هزار مترمربعی پروژه بسط شرقی حرم مطهر
۱۶ پلاک اطراف بسط شرقی حرم مطهر تملک می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.