افزایش ۵۶ درصدی ورود خودرو به قم در ایام نوروز/ تصادفات جاده‌ای ۶۲ درصد زیاد شد

سرپرست اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای قم با اشاره به ورود بیش از ۳ میلیون و ۳۵۹ هزار و ۵۳۰ دستگاه خودرو به شهر قم از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۳ فروردین‌ماه ۱۴۰۱، گفت: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵۶ درصد افزایش داشته‌است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
افزایش ۵۶ درصدی ورود خودرو به قم در ایام نوروز/ تصادفات جاده‌ای ۶۲ درصد زیاد شد
شناسه : 50022 | انتشار : ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قم، حسین زنجیرانی فراهانی گفت: طی ایام نوروز ۱۴۰۱ (۲۵ اسفند تا ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۱)، بیش از ۳ میلیون و ۳۵۹ هزار و ۵۳۰ دستگاه خودرو به شهر قم وارد شد که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (۲میلیون و ۱۵۵ هزارو۹۴۰ دستگاه)، ۵۶ درصد افزایش داشته‌است.

وی تصریح کرد: طی همین مدت، افزون بر سه میلیون و ۶۷۳ هزار و ۲۵ دستگاه خودرو به استان قم وارد شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (۲میلیون و ۲۳۹ هزار و ۲۵۰ دستگاه)، ۶۴ درصد افزایش داشته‌است.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای قم در ادامه بیان داشت: بیشترین میزان تردد ثبت شده، توسط سامانه های تردد شمار مرکز مدیریت راه‌های استان قم، مربوط به آزادراه تهران- قم، با تعداد یک میلیون و ۱۳۵ هزار و ۴۷۰دستگاه خودرو، از زمان شروع طرح نوروزی بوده‌است.

زنجیرانی فراهانی، محورهای آزادراه قم – تهران با تعداد تردد ۹۶۹ هزار و ۵۴۹ دستگاه خودرو و بزرگراه قم- سلفچگان با تعداد ۵۹۳ هزار و ۴۱۴ دستگاه خودرو را به ترتیب دیگر محورهای پرتردد استان طی بازه زمانی یاد شده عنوان کرد و افزود: کمترین میزان تردد خودرو که توسط سامانه‌های تردد شمار مرکز مدیریت راه‌های استان ثبت شده، هریک به ترتیب، مربوط به بزرگراه دستجرد- سلفچگان، با تعداد ۵۹ هزار و ۹۰ دستگاه خودرو، محور کهک- لنگرود، با تعداد ۷۶ هزار و ۱۰  دستکاه خودرو، همچنین محور قدیم قم- تهران با تعداد ۸۰ هزارو ۴۷۵ دستگاه خودرو بوده‌است.

وی در بخش دیگری از این گزارش به تعداد مسافر جابه‌جا شده توسط ناوگان عمومی حمل و نقل جاده‌ای مسافر طی ایام نوروز ۱۴۰۱ اشاره و افزود: در مجموع بیش از ۹۴ هزار و ۵۳۹ نفر مسافر، طی مدت اشاره شده توسط ناوگان عمومی، اعم از اتوبوس، مینی بوس و سواری کرایه، با مبدأ قم (درون استانی – برون استانی) جابه‌جا شده‌اند.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای قم گفت: نگاه آماری به جابه‌‍جایی این تعداد مسافر(۹۴ هزار و ۵۳۹ نفر ) توسط ناوگان عمومی، طی نوروز ۱۴۰۱، و مقایسه آن با مدت مشابه سال گذشته(۶۶ هزار و ۷۸۵ نفر) از افزایش ۴۲ درصدی خبر می‌دهد.

وی در ادامه به تعداد مسافران جابه‌جا شده توسط ناوگان عمومی به تفکیک نوع ناوگان پرداخت و مطرح کرد: بیشترین تعداد مسافرجابه‌جا شده طی ایام نوروز ۱۴۰۱، توسط ناوگان اتوبوسی به میزان  ۶۵ هزارو ۶۱۶ نفر صورت گرفته‌است.

زنجیرانی فراهانی افزود: طی همین مدت ۲۰ هزار و ۳۸۱ نفرمسافر توسط ناوگان مینی بوس و ۸ هزارو ۵۴۲ نفر نیز به وسیله ناوگان سواری کرایه جابه‌جا شده‌اند.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای قم در پایان به آمار تصادفات جاده‌ای طی مدت یادشده در سطح راه‌های استان اشاره و افزود: براساس آمار ارائه شده توسط پلیس راه استان قم، درطول ایام نوروز ۱۴۰۱، ۲۴۳ فقره تصادف درسطح راه‌های استان به وقوع پیوسته که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ( ۱۵۰ فقره) ۶۲ درصد افزایش داشته‌است.

نوشته های مشابه
سیمرغ‌های کوتاه فجر در قم به پرواز درمی‌آید
معادل ۲۷۵ هزار دستگاه کامیون در پروژه متروی قم خاک‌برداری شده است
تلاش برای هوشمندسازی تعیین خلاف ساخت‌وساز در قم
طراحی ۴۲ ایستگاه سبز اتوبوس در قم
ترافیک بلوار خداکرم سبک می‌شود
سهم ۸۲ درصدی پروژه‌های عمرانی در بودجه شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.