افزایش ۵۶ درصدی ورود خودرو به قم در ایام نوروز/ تصادفات جاده‌ای ۶۲ درصد زیاد شد

سرپرست اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای قم با اشاره به ورود بیش از ۳ میلیون و ۳۵۹ هزار و ۵۳۰ دستگاه خودرو به شهر قم از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۳ فروردین‌ماه ۱۴۰۱، گفت: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵۶ درصد افزایش داشته‌است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
افزایش ۵۶ درصدی ورود خودرو به قم در ایام نوروز/ تصادفات جاده‌ای ۶۲ درصد زیاد شد
شناسه : 50022 | انتشار : 15 فروردین 1401 - 14:38   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قم، حسین زنجیرانی فراهانی گفت: طی ایام نوروز ۱۴۰۱ (۲۵ اسفند تا ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۱)، بیش از ۳ میلیون و ۳۵۹ هزار و ۵۳۰ دستگاه خودرو به شهر قم وارد شد که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (۲میلیون و ۱۵۵ هزارو۹۴۰ دستگاه)، ۵۶ درصد افزایش داشته‌است.

وی تصریح کرد: طی همین مدت، افزون بر سه میلیون و ۶۷۳ هزار و ۲۵ دستگاه خودرو به استان قم وارد شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (۲میلیون و ۲۳۹ هزار و ۲۵۰ دستگاه)، ۶۴ درصد افزایش داشته‌است.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای قم در ادامه بیان داشت: بیشترین میزان تردد ثبت شده، توسط سامانه های تردد شمار مرکز مدیریت راه‌های استان قم، مربوط به آزادراه تهران- قم، با تعداد یک میلیون و ۱۳۵ هزار و ۴۷۰دستگاه خودرو، از زمان شروع طرح نوروزی بوده‌است.

زنجیرانی فراهانی، محورهای آزادراه قم – تهران با تعداد تردد ۹۶۹ هزار و ۵۴۹ دستگاه خودرو و بزرگراه قم- سلفچگان با تعداد ۵۹۳ هزار و ۴۱۴ دستگاه خودرو را به ترتیب دیگر محورهای پرتردد استان طی بازه زمانی یاد شده عنوان کرد و افزود: کمترین میزان تردد خودرو که توسط سامانه‌های تردد شمار مرکز مدیریت راه‌های استان ثبت شده، هریک به ترتیب، مربوط به بزرگراه دستجرد- سلفچگان، با تعداد ۵۹ هزار و ۹۰ دستگاه خودرو، محور کهک- لنگرود، با تعداد ۷۶ هزار و ۱۰  دستکاه خودرو، همچنین محور قدیم قم- تهران با تعداد ۸۰ هزارو ۴۷۵ دستگاه خودرو بوده‌است.

وی در بخش دیگری از این گزارش به تعداد مسافر جابه‌جا شده توسط ناوگان عمومی حمل و نقل جاده‌ای مسافر طی ایام نوروز ۱۴۰۱ اشاره و افزود: در مجموع بیش از ۹۴ هزار و ۵۳۹ نفر مسافر، طی مدت اشاره شده توسط ناوگان عمومی، اعم از اتوبوس، مینی بوس و سواری کرایه، با مبدأ قم (درون استانی – برون استانی) جابه‌جا شده‌اند.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای قم گفت: نگاه آماری به جابه‌‍جایی این تعداد مسافر(۹۴ هزار و ۵۳۹ نفر ) توسط ناوگان عمومی، طی نوروز ۱۴۰۱، و مقایسه آن با مدت مشابه سال گذشته(۶۶ هزار و ۷۸۵ نفر) از افزایش ۴۲ درصدی خبر می‌دهد.

وی در ادامه به تعداد مسافران جابه‌جا شده توسط ناوگان عمومی به تفکیک نوع ناوگان پرداخت و مطرح کرد: بیشترین تعداد مسافرجابه‌جا شده طی ایام نوروز ۱۴۰۱، توسط ناوگان اتوبوسی به میزان  ۶۵ هزارو ۶۱۶ نفر صورت گرفته‌است.

زنجیرانی فراهانی افزود: طی همین مدت ۲۰ هزار و ۳۸۱ نفرمسافر توسط ناوگان مینی بوس و ۸ هزارو ۵۴۲ نفر نیز به وسیله ناوگان سواری کرایه جابه‌جا شده‌اند.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای قم در پایان به آمار تصادفات جاده‌ای طی مدت یادشده در سطح راه‌های استان اشاره و افزود: براساس آمار ارائه شده توسط پلیس راه استان قم، درطول ایام نوروز ۱۴۰۱، ۲۴۳ فقره تصادف درسطح راه‌های استان به وقوع پیوسته که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ( ۱۵۰ فقره) ۶۲ درصد افزایش داشته‌است.

نوشته های مشابه
جواد افشار عزادار پدر شد
گویش قمی ثبت ملی می‌شود
راهیابی دو فیلم از قم به جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان
۴ هزار تخت به ظرفیت گردشگری قم اضافه می‌شود
نگاهی به سوابق هنری و سینمایی علی ثقفی/ از همکاری با «نود» تا کارگردانی «پرویزخان»
مراسم بزرگداشت فرمانده اسبق لشکر ۱۷ علی‌بن‌ابی‌طالب(ع) برگزار شد +تصاویر
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.