تربیت نیروی انسانی در اولویت برنامه‌های شهرداری است

شهردار قم با تأکید بر تربیت مدیران شایسته در شهرداری قم گفت: سه اصل مهم در مدیریت یک مجموعه بزرگ، وحدت، کارایی و شایستگی است و در شهرداری قم تلاش کردیم هر سه را ایجاد و حفظ کنیم.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تربیت نیروی انسانی در اولویت برنامه‌های شهرداری است
شناسه : 49745 | انتشار : ۰۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید مرتضی سقائیان‌نژاد در جلسه تکریم و معارفه معاونان خدمات شهری و برنامه‌ریزی که در سالن جلسات شهرداری قم برگزار شد؛ اظهار داشت: شروع سال جدید به معنی شروع فرصت‌های جدید برای خدمت‌گذاری به مردم است که امیدواریم بتوانیم امسال از این فرصت‌ها بهره خوبی ببریم.

وی اهمیت خدمت به مردم قم و حرم اهل‌بیت(ع) را یادآور شد و افزود: پس از عبادت‌های واجب، بالاترین عبادت خدمت به مردم است.

شهردار قم اضافه کرد: فرصت خدمت به مردم یک نعمت است و خستگی در این مسیر معنایی ندارد. باید قدردانی از این نعمت را به‌درستی انجام دهیم تا به رحمت تبدیل شود.

وی حرکت بر مبنای خودخواهی را مانع رستگاری عنوان کرد و گفت: باید با صبوری و استقامت در کار و مسئولیت پذیری، پیروزی را رقم بزنیم.

سقائیان‌نژاد، تغییر سِمَت در مجموعه مدیریت شهری را نیز فرصت خدمتگزاری دانست و تأکید کرد: با تغییر سِمَت تنها محل خدمت عوض می‌شود، چرا که برای انسان مشتاق به خدمت، جایگاه و موقعیت تفاوتی ندارد.

وی به عملکرد مدیران و معاونان شهرداری اشاره کرد و گفت: تغییرات در شهرداری به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌های مدیران بوده و عملکرد آن‌ها در این مدت نشان‌دهنده این موضوع است.

شهردار قم، انتخاب معاونان را از بین مدیران بومی و قمی را موردتوجه قرارداد و بیان کرد: تربیت نیروی انسانی و آموزش از دغدغه‌های مدیریت شهرداری بوده و انتخاب ۱۴ مدیر شهرداری برای مسئولیت‌های کشوری نشان‌دهنده موفقیت در این امر است.

وی توجه به بازنشستگان و مشکلات مالی کارکنان شهرداری را یکی از دغدغه‌های خود و شهرداری خواند و خاطرنشان کرد: به‌کارگیری نیرو در شهرداری باید بر اساس شایستگی و مهارت باشد و باید بر تربیت نیروی انسانی توجه بیشتری داشته باشیم.

وی، با اشاره به اینکه محور اقدامات شهرداری بر نیروی انسانی استوار است، افزود: به کارگیری صحیح و پرورش موثر نیروی انسانی می‌تواند عملکرد مجموعه را به طرز قابل توجهی بهبود دهد.

سقائیان‌نژاد، معاونت برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی در شهرداری را مغز متفکر مجموعه دانست و گفت: سه موضوع مهم در مدیریت، وحدت، کارایی و شایستگی است و باید هر سه این در کنار هم قرار گیرد تا بتوانیم به بهترین عملکرد دست پیدا کنیم.

شهردار قم تأکید کرد: باید یک شهرداری آماده‌به‌خدمت تشکیل داده و تلاش کنیم این انسجام بین کارکنان شهرداری در تمام بخش‌ها در بالاترین سطح شکل بگیرد تا  اقتدار شهرداری به‌عنوان مهم‌ترین ارگان اجرایی شهر حفظ‌شده و بتواند در شهر کار کند.

وی با اشاره به اینکه سختی کار و ارتباط مستمر با مردم مدیران را خودساخته می‌کند گفت: تربیت مدیران در میدان عمل و کسب تجربه ایجاد می‌شود و نمی‌توانیم تنها در کتاب‌ها دنبال آن بگردیم.

سقائیان‌نژاد با اشاره به اهمیت توجه به شعار سال در برنامه‌های شهرداری قم گفت: باید سه واژه تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین را سرلوحه عملکرد شهرداری قم در سال جاری قرار دهیم.

نوشته های مشابه
سیمرغ‌های کوتاه فجر در قم به پرواز درمی‌آید
معادل ۲۷۵ هزار دستگاه کامیون در پروژه متروی قم خاک‌برداری شده است
تلاش برای هوشمندسازی تعیین خلاف ساخت‌وساز در قم
طراحی ۴۲ ایستگاه سبز اتوبوس در قم
ترافیک بلوار خداکرم سبک می‌شود
سهم ۸۲ درصدی پروژه‌های عمرانی در بودجه شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.