کاهش ۵ درصدی میزان تولید زباله در قم

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم گفت: میزان تولید زباله در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۹، ۵.۲ درصد کاهش داشته است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
کاهش ۵ درصدی میزان تولید زباله در قم
شناسه : 49563 | انتشار : ۰۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید عبدالله میرابراهیمی با تبریک فرا رسیدن سال جدید با اشاره به کاهش تولید پسماند در سال ۱۴۰۰ ، اظهار کرد: میانگین زباله هایی که شهروندان قمی در سال ۱۴۰۰ به صورت روزانه تولید کردند ۶۰۴ تن بود که این عدد نسبت به میانگین تولید زباله در سال ۹۹ حدود ۵.۲ درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: در پنج سال گذشته، سیر کاهش تولید زباله را شاهد بودیم و به صورت میانگین هر سال بین ۳ تا ۴ درصد کاهش تولید زباله اتفاق افتاده است .

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با اشاره به دلایل میزان کاهش تولید زباله در سطح شهر، تصریح کرد: فرهنگ سازی و ارائه آموزش مفاهیم مدیریت پسماند از جمله مدیریت مصرف و تفکیک پسماند خشک از تر به شهروندان در چند سال گذشته افزایش یافته است و در سال آتی برنامه های آموزشی با شکل و سیاق جدید ارائه خواهد شد.

میرابراهیمی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: شهروندان قمی در روزهای ۲۸ و ۲۹ اسفند و اولین روز از فروردین ، روزانه ۷۴۰ تن زباله در سطح شهر تولید کردند.

وی گفت: این میزان زباله توسط ۲۲۰ سرویس خودرو به مجموعه سایت البرز انتقال یافته و نسبت به میانگین زباله در سال ۱۴۰۰ روزانه بالغ بر ۱۴۰ تن بیشتر است.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم یادآور شد: این میزان از تولید زباله با توجه به حجم ورود مسافران و زائران به شهر مقدس قم صورت پذیرفته که با تلاش های عوامل اجرایی شهرداری جمع آوری و انتقال صورت گرفته است.

نوشته های مشابه
سیمرغ‌های کوتاه فجر در قم به پرواز درمی‌آید
معادل ۲۷۵ هزار دستگاه کامیون در پروژه متروی قم خاک‌برداری شده است
تلاش برای هوشمندسازی تعیین خلاف ساخت‌وساز در قم
طراحی ۴۲ ایستگاه سبز اتوبوس در قم
ترافیک بلوار خداکرم سبک می‌شود
سهم ۸۲ درصدی پروژه‌های عمرانی در بودجه شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.