فعالیت شش نهاد اجرایی در کمیته فرهنگی ستاد تسهیلات نوروزی قم

دبیر کمیته فرهنگی تبلیغی ستاد تسهیلات نوروزی استان قم گفت: شش نهاد اجرایی با ۴۰ برنامه مدون در ذیل کمیته فرهنگی ستاد تسهیلات نوروزی استان قم فعالیت دارند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
فعالیت شش نهاد اجرایی در کمیته فرهنگی ستاد تسهیلات نوروزی قم
شناسه : 49441 | انتشار : ۰۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، سیدموسی حسینی کاشانی با اشاره به ویژه‌برنامه‌های کمیته فرهنگی، تبلیغی ستاد تسهیلات نوروزی استان قم، اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، شش نهاد اجرایی زیر مجموعه این کمیته فعالیت دارند و برنامه های مدونی در تعطیلات نوروزی اجرا میکنند که برخی از این برنامه‌ها از قبل از سال تحویل آغاز شده است.

وی با اشاره به برنامه‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در ایام نوروز، گفت: اجرای سرود و ۲۰ نوبت نمایش خیابانی در محدوده اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) و محل حضور زائرین و مسافران نوروزی، برپایی غرفه‌های فرهنگی عفاف‌وحجاب، شهدا، خوشنویسی و نقاشی و اهدای کتاب است که در تالار مرکزی شهر اجرا می‌شود.

دبیر کمیته فرهنگی، تبلیغی ستاد تسهیلات نوروزی ادامه داد: استقبال از مهمانان و زائرانی که در عید نوروز به قم می آیند در محل ورودی اتوبان تهران – قم نیز  از دیگر برنامه های این کمیته است که توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم اجرا می‌شود.

وی با اشاره به ویژه‌برنامه‌های آستان مقدس حضرت معصومه(س) که در ذیل کمیته فرهنگی تبلیغی ستاد تسهیلات نوروزی استان قم فعالیت دارد، تصریح کرد: برگزاری ویژه‌برنامه «جشن همراهی»، جنگ و مسابقه حضوری و برپایی نمایشگاه عفاف و پوشش فاطمی از جمله برنامه هایی است که توسط آستان مقدس در ایام نوروز اجرایی می‌شود.

دبیر کمیته فرهنگی تبلیغی ستاد تسهیلات نوروزی استان قم، با اشاره به اینکه هلال احمر نیز به عنوان یک دستگاه فرهنگی  وخدماتی زیر مجموعه کمیته فرهنگی فعالیت دارد، تصریح کرد: طرح راهنمای مسافران نوروزی با عنوان جوانان سفیران ایمنی، سلامت و نشاط اجتماعی، برگزاری جشنواره‌های فرهنگی هنری چلچراغ و رفیق خوشبخت با موضوع سردار شهید سلیمانی از جمله برنامه‌های این نهاد است که در طول تعطیلات نوروزی، اجرای آن را برعهده دارد.

وی، برگزاری پویش اجتماعی «به‌رفت» با موضوع بهبود رفتارهای ترافیکی و برگزاری مسابقه فیلم و عکس با عنوان بشردوستی را از دیگر برنامه‌های این نهاد در ذیل کمیته فرهنگی تبلیغی ستاد تسهیلات نوروزی ذکر کرد.

حسینی کاشانی در بخش دیگری از سخنان خود، شهرداری را نیز یکی از دستگاه‌های فرهنگی خدماتی دانست که در مناسبت‌های مختلف با ستاد تسهیلات همراه است و به زائرین و مجاورین این شهر خدمات گسترده‌ای ارائه می‌کند. 

وی، برپایی ۳۰ مورد استیج فرهنگی هنری، جنگ شادی در بوستان های شهر و در کنار بعضی مساجد، اجرای سرود و نمایش خیابانی، برپایی غرفه‌های فرهنگی و اقامه نماز جماعت در تعدادی از بوستان‌های محل حضور مسافران نوروزی را  از جمله اقداماتی ذکر کرد که توسط شهرداری انجام می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برنامه‌های ستاد اقامه نماز در ایام نوروز، گفت: اصلاح و تجهیز مسجدامام خمینی(ره) سلفچگان، بازدید از نمازخانه‌های مراکز بین راهی و تحویل مهر و امکانات مورد نیاز و همکاری با شهرداری برای اقامه نماز جماعت در بوستان‌های محل حضور مسافرین نوروزی از جمله برنامه های این نهاد در کمیته فرهنگی تبلیغی ستاد تسهیلات نوروزی استان قم است.

دبیر کمیته فرهنگی تبلیغی ستاد تسهیلات نوروزی استان قم همچنین به تبیین برنامه‌های ستاد اجرایی امر به معروف و نهی از منکر در این ایام پرداخت و بیان کرد: همکاری و فعالیت در طرح کریمه قرارگاه ۱۹ دی، حضورگروه های امر به معروف و نهی از منکر در محل‌های حضور و تجمع مهمانان نوروزی از برنامه‌هایی است که در ذیل کمیته فرهنگی تبلیغی ستاد تسهیلات نوروزی استان قم اجرا می‌شود.

 وی اضافه کرد: برپایی نمایشگاه کتاب و غرفه های عفاف و حجاب در ستادهای چهارگانه و اقامه نماز جماعت، هماهنگی با حوزه هنری برای اجرای نمایش خیابانی در ستادها و اجرای سرود توسط گروه سرود دانش آموزی از برنامه‌هایی است که اداره کل آموزش و پرورش استان قم اجرای آن را در کمیته فرهنگی تبلیغی ستاد تسهیلات امور زائرین استانداری قم برعهده دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در ادامه، برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه جهاد تبیین با همکاری مؤسسه امیربیان در صحن حرم مطهر حضرت معصومه(س)، برپایی نمایشگاه چندرسانه‌ای تبلیغ، مشاوره، هدیه و …در محل درب شماره یک مسجد مقدس جمکران توسط کانون معراج و فعالیت کانون‌های عفاف و حجاب در مسجدمقدس جمکران از جمله برنامه‌هایی است که سازمان تبلیغات اسلامی اجرای آن را برعهده دارد.

وی، اعزام ۸ نفر مبلغ متخصص به مسجد مقدس جمکران برای پاسخگویی به شبهات، انجام فعالیت‌های فرهنگی در ۱۱۰ مسجد سطح شهر را از جمله برنامه‌های سازمان تبلیغات دانست و گفت: برنامه غبارروبی مساجد قبل از ماه مبارک رمضان و همکاری در تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی از دیگر برنامه‌های ذیل کمیته تسهیل فرهنگی تبلیغی نوروزی است.

حسینی کاشانی با اشاره به ویژه‌برنامه تحویل سال روز یکشنبه ۲۹ اسفند ماه از ساعت ۱۶ تا ساعت ۲۰٫۳۰ که به همت مسجد مقدس جمکران برگزار شد، عنوان کرد: برپایی نمایشگاه فصلی برای تبیین اول تا دوازدهم فروردین در صحن ابراهیم خلیل(ع) همراه با کارگاه ها و منابر علمی مختلف، ویژه برنامه سلام آقا از پیج مسجد مقدس جمکران، برنامه استقبال از کاروان‌های اردویی و ارائه خدمات ویژه مشاوره و پاسخگویی در مرکز مشاوره مسجدجمکران از برنامه هایی به شمار می رود که در کمیته فرهنگی تبلیغی ستاد تسهیلات زائران برعهده مسجد مقدس جمکران است.

دبیر کمیته فرهنگی تبلیغی ستاد تسهیلات نوروزی استان قم در بخش پایانی سخنان خویش اداره کل اوقاف و امور خیریه را از دیگر نهادهایی ذکرکرد که در ذیل کمیته ستاد تسهیلات زائران فعالیت دارد.

وی با شرح اقدامات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم که در نوروز اجرایی می‌شود، خاطرنشان کرد: طرح آرامش بهاری در ۲۲ بقعه ناحیه یک شهرستان قم و با حضور ۴۰ مبلغ روحانی تدارک دیده شده است.

حسینی کاشانی اضافه کرد: برپایی خیمه آرامش بهاری شاخص ناحیه یک در مزار مقدس شیخان با ۷ غرفه و ۱۱ مبلغ  از دیگر برنامه های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم در نوروز محسوب می‌ود.

لازم به ذکر است که ریاست کمیته فرهنگی تبلیغی بر عهده معاونت امور زائرین استانداری و دبیری آن با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم است.

نوشته های مشابه
رشد ۲۱ درصدی صدور پروانه ساخت‌وساز در بافت فرسوده قم
دفاتر تسهیل‌گری در محله‌های «لب چال» و «زنگارکی» قم افتتاح می‌شود
افزایش ۸۵ هزار مترمربعی فضای سبز در پردیسان قم
ناوگان سازمان اتوبوس‌رانی قم مجهز به سیستم سرمایشی است
وقوع ۴۰ درصد حوادث موتورسواران قمی در شب‌ها
آخرین اخطار شهرداری به آپارتمان‌های فاقد پایان‌کار پردیسان
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.