هشدار درباره وزش بادهای شدید در قم

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم گفت: با توجه به وزش شدید باد در بعضی از شهرها و پیش‌بینی ادامه باد و طوفان در روزهای آینده، شهروندان قمی باید نکات ایمنی را در این زمینه مدنظر داشته باشند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
هشدار درباره وزش بادهای شدید در قم
شناسه : 49439 | انتشار : ۰۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، حمید کریمی با اشاره به پیش‌بینی وزش بادهای شدید در استان و شهر قم، اظهار داشت: با توجه به وزش شدید باد در بعضی از شهرها و پیش‌بینی ادامه باد و طوفان در ساعات آینده و حتی در روزهای آینده، شهروندان قمی باید نکات ایمنی را در این زمینه مدنظر داشته باشند.

وی با بیان اینکه شهروندان حتی‌المقدور در ساعات عصرگاهی اگر کار خاص و ضروری نداشته از منزل خارج نشوید، افزود: از بسته بودن در و پنجره در صورت وقوع باد و طوفان اطمینان حاصل شود که در صورت ضربه زدن و کوبیده شدن باعث شکسته شدن و آسیب دیدن نشود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم ادامه داد: اجسام معلق و سنگین مانند گلدان، مجسمه و اشیاء رهاشده در محوطه تراس، بالکن‌ها، قرنیز پنجره‌ها و پشت‌بام‌ها را جمع‌آوری کرده و لباس‌های شسته شده و پهن‌شده در بالکن را که احتمال باد بردن و گم‌شدن آن‌ها هست را به داخل منتقل کنید.

وی با تأکید اینکه شهروندان در صورت قرارداشتن در خیابان به سرپناهی امن و مطمئن بروند، ابراز کرد: از قرار گرفتن در کنار درختان کهنسال و ساختمان‌های در حال ساخت، که احتمال سقوط اجسام و مصالح ساختمانی وجود داشته جدا خودداری شود.

کریمی یادآور شد: از قرار گرفتن در کنار دکل‌ها و تیرهای قدیمی برق، کابل‌های برق که احتمال سقوط و پارگی کابل و سیم‌ها وجود دارد خودداری شود.

وی همچنین با بیان اینکه از قرار گرفتن در دشت‌های باز، بر روی کوه‌ها و ارتفاعات که احتمال وقوع و برخورد صاعقه وجود نیز دوری شود، افزود: با توجه به اینکه در ایام بهاری ظرف چند دقیقه شرایط جوی تغییر می‌کند، از نشستن در بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها که می‌تواند ظرف چند دقیقه جریان آب شدید را در خود جای دهد خودداری کنید.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم اذعان کرد: اگر در این ایام قصد سفر دارید حتماً از سلامت خودرو خود اطمینان حاصل کرده و مطمئن باشید که در قسمت ترمز، برف پاکن، چراغ‌ها و… نقصی وجود ندارد.

وی ادامه داد: عابران پیاده در این ایام به هنگام عبور از خیابان از پل‌های پیاده و خط‌کشی‌های عابر استفاده کنند.

نوشته های مشابه
برگزاری نشست روشنگری و جهاد تبیین در شهرداری قم
رشد ۲۱ درصدی صدور پروانه ساخت‌وساز در بافت فرسوده قم
دفاتر تسهیل‌گری در محله‌های «لب چال» و «زنگارکی» قم افتتاح می‌شود
افزایش ۸۵ هزار مترمربعی فضای سبز در پردیسان قم
ناوگان سازمان اتوبوس‌رانی قم مجهز به سیستم سرمایشی است
وقوع ۴۰ درصد حوادث موتورسواران قمی در شب‌ها
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.