خروج ۸۰۰ کامیون نخاله از منطقه پنج قم

مدیر منطقه پنج شهرداری قم از خروج ۸۰۰ کامیون نخاله از منطقه پنج خبر داد و گفت: بعضی از اقدامات منطقه نصب ۴۰۰ پروژکتور، اجرای ۱۵۰۰ متر داربست، نصب ۳۰۰ بنر، کاشت ۲۰ هزار گلدان فصلی و نورپردازی ۲۳۰ عمود بلوار پیامبر اعظم با اعتباری بالغ‌بر یک میلیارد تومان بوده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
خروج ۸۰۰ کامیون نخاله از منطقه پنج قم
شناسه : 49287 | انتشار : ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، زین‌العابدین قراچورلو به وظایف منطقه در برگزاری جشن‌های نیمه شعبان اشاره کرد، و ایجاد نظم و طراحی محیط آرام برای زائران را یکی از اقدامات منطقه دانست و افزود: برای ایجاد فضایی مناسب برای زائران حدود ۸۰۰ کامیون بار نخاله از منطقه خارج و حدود ۵ هزار متر طول خط‌کشی معابر و شوارع انجام شد.

رئیس کمیته اجرایی منطقه پنج ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر شهرداری قم تأمین روشنایی پارکینگ‌ها را نیز یکی از کارهای مهم منطقه خواند و بیان کرد: ۴۰۰ عدد پرژکتور در پارکینگ‌ها نصب و بیش از ۲۰ هکتار پارکینگ برای زائران آماده‌سازی شد.

وی، مسدودسازی بعضی از مسیرها را برای روانی ترافیک مطرح کرد و گفت: بیش از ۱۵۰۰ متر داربست برای مسدودی راه‌ها آماده کردیم و برمبنای طرح معاونت حمل‌ونقل و ترافیک راهنمایی مسیر نصب کردیم.

قراچورلو، نصب بنرهای هدایت مسیر و راهنمایی زائر را نیز موردتوجه قرارداد و تصریح کرد: ۳۰۰ عدد بنر در مسیرها نصب‌شده که بیش از ۶۰۰ مترمربع می‌شد و در رینگ اول مسجد مقدس جمکران و بلوار پیامبر اعظم(ص) پوشش داده شد.

وی بیش از یک ماه از فعالیت پرسنل منطقه ۵ را قابل‌توجه خواند و یادآور شد: بیش از ۵ عدد گریدر، ۴ عدد لودر، ۲۵ کامیون، دو عدد باکت و ۳ عدد غلتک در مدت یک ماه در منطقه ۵ در حال کار بوده است.

مدیر منطقه پنج شهرداری قم ادامه داد: آذین‌بندی‌های مختلفی نیز در منطقه انجام‌شده و این جشن بین‌المللی با بضاعت‌های یک شهر در حال اجرا است و از تمام کشور و دنیا برای این جشن به شهر قم می‌آیند.

وی نحو آذین‌بندی منطقه را تشریح کرد و گفت: حدود ۴۵۰ متر ریسه در اطراف رینگ مسجد مقدس جمکران نصب شد، علاوه بر آن ۲۳۰ عمود در بلوار پیامبر اعظم(ص) با ریسه‌های نوری نورافشانی و ۸ هزار متر ریسه پارچه‌ای استفاده‌شده است.

قراچورلو ادامه داد: ۴۰۰ پرچم تک چوب و ۴۵ پرچم‌هایی با پایه‌بلند در اطراف رینگ نصب‌شده است، همچنین در بعضی از معابر لکه‌گیری آسفالت انجام و با جمعیت ۵۰ نفری پاکبان و حدود ۳۰ نفر باغبان فضای سبز و نظافت منطقه انجام‌شده است.

وی تعطیلی دوساله این مراسم را موردتوجه قرارداد و افزود: در این دو سال که مراسم برگزار نشده بود بخشی از ادوات نصب‌شده از بین رفته بود که بازآفرینی و تعمیر شد تا با محیط متناسب شود.

مدیر منطقه پنج شهرداری قم ادامه داد: تقریباً علاوه بر سرویس بهداشتی‌های اطراف مسجد، ۴۰ چشمه سرویس بهداشتی آماده‌سازی شد و در اختیار زائران قرار گرفت و در بحث فضای سبز ۲۰ هزار گلدان فصلی در اطراف رینگ مسجد مقدس جمکران کاشته شد.

وی از تکمیل و کاشت باغچه‌های بوستان نیاز، نیایش و زائر خبر داد و گفت: تمام بوستان‌ها برای حضور زائران آماده‌شده و رنگ‌آمیز مبلمان شهری در این منطقه نیز انجام و بخشی از معابر بوستان نیایش نیز ترمیم شد.

قراچورلو اعتبار هزینه شده در منطقه پنج را برای برگزاری جشن‌های نیمه شعبان بیش از یک میلیارد تومان اعلام کرد و اظهار داشت: خوشبختانه شهردار و شورای شهر تمام همکاری لازم را با منطقه داشته و کارها به نحو احسن انجام شد.

وی از باز کاشت بیش از ۵۰۰ مترمربع در بلوار پیامبر اعظم(ص) خبر داد و یادآور شد: در بسیاری از مسیرها علف‌زنی و حرص کردن و پاک‌سازی زمین انجام‌شده است تا بتوانیم فضای خوبی در مسیر پیاده‌روی ایجاد کنیم.

نوشته های مشابه
برگزاری نشست روشنگری و جهاد تبیین در شهرداری قم
رشد ۲۱ درصدی صدور پروانه ساخت‌وساز در بافت فرسوده قم
دفاتر تسهیل‌گری در محله‌های «لب چال» و «زنگارکی» قم افتتاح می‌شود
افزایش ۸۵ هزار مترمربعی فضای سبز در پردیسان قم
ناوگان سازمان اتوبوس‌رانی قم مجهز به سیستم سرمایشی است
وقوع ۴۰ درصد حوادث موتورسواران قمی در شب‌ها
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.