وجود بیش از ۲۶.۵ میلیون مترمربع فضای سبز در قم

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با بیان اینکه ۲۶.۵ میلیون مترمربع فضای سبز در قم داریم که ۹۵ درصد توسط پیمانکاران تخصصی نگهداری می‌شود؛ گفت: سالانه ۲۰۰ هزار تومان هزینه فضای سبز به ازای هر شهروند انجام می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
وجود بیش از ۲۶.۵ میلیون مترمربع فضای سبز در قم
شناسه : 49284 | انتشار : ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، پیام جوادیان با اشاره به سرانه فضای سبز در قم اظهار داشت: سرانه فضای سبز حاصل تقسیم کل فضای سبز به مترمربع بر جمعیت است که در سال ۹۴ حدود ۱۳.۸ مترمربع به ازای هر شهروند بوده که با اقدامات اجرایی این سرانه به ۲۰.۵ رسیده است.

وی با بیان اینکه این فضای سبز اعم از پارک‌های شهری و فضای جنگلی و عرصه‌های فضای سبز در اختیار شهرداری بوده که در حال حاضر توسعه نیز بر مبنای توسعه پایدار در حال انجام است، گفت: استاندارد قم حدود ۲۴ مترمربع برای هر شهروند است که ۳.۵ مترمربع عقب هستیم که امید است با پیگیری‌های صورت گرفته شورای شهر و شهرداری به این سرانه برسیم.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم افزود: توسعه عرصه‌های جنگلی بر اساس پساب تصفیه‌شده و روش‌های نوین آبیاری و افزایش بهره‌وری در مدیریتی شهری است؛ برنامه‌ریزی این بوده که سالی ۱.۵ مترمربع بتوانیم اضافه کنیم که از ۱۳.۸ به ۲۰.۵ رسیده‌ایم، هرچند جمعیت نیز افزایش داشته است.

وی با تأکید بر اینکه در واقع باید هم توسعه و هم افزایش رشد جمعیت را در نظر بگیریم و در دو سال آینده به استاندارد برسیم، ابراز کرد: قم سومین کلان‌شهر از نظر توسعه فضای سبز بعد از اصفهان و شیراز است.

جوادیان خاطرنشان کرد: سازمان فضای سبز سازمان تخصصی بوده و بدنه کارشناسی و مدیریتی همه متخصص هستند، یادآور شد: با توجه به عدم مقاومت به سرما و ایجاد حساسیت و تخریب بالا، اکالیپتوس مناسب نیست که از سال ۹۴ تمام کاشت این درخت را در قم ممنوع شده است.

وی، کاشت درختان کاج را موردتوجه قرار داد و اضافه کرد: کاشت درخت کاج را نیز محدود کردیم چراکه برای شهر قم مناسب نیست، بعضاً شهروندان برای حذف درخت مراجعه می‌کنند که در این راستا طرح جایگزین گونه اکالیپتوس در حال اجراست و همه گونه‌هایی که کاشته می‌شود با اقلیم قم سازگار است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم اذعان کرد: طرح مطالعاتی مشترک نیز از سال ۹۶ با سازمان تحقیقات کشاورزی قم انجام و گونه‌های سازگار و بومی قم را جمع‌آوری شد که ۸۰ گونه را موردمطالعه قرار دادیم.

وی با بیان اینکه ۲۶.۵ میلیون مترمربع فضای سبز در قم داریم که ۹۵ درصد توسط پیمانکاران تخصصی نگهداری می‌شود اظهار داشت: سالانه ۲۰۰ هزار تومان هزینه فضای سبز به ازای هر شهروند انجام می‌شود که در این راستا نهضت سبز معابر را پیگیری کردیم و ۹۰ درصد از معابر با گونه‌های مقام درختکاری شده است.

نوشته های مشابه
برگزاری نشست روشنگری و جهاد تبیین در شهرداری قم
رشد ۲۱ درصدی صدور پروانه ساخت‌وساز در بافت فرسوده قم
دفاتر تسهیل‌گری در محله‌های «لب چال» و «زنگارکی» قم افتتاح می‌شود
افزایش ۸۵ هزار مترمربعی فضای سبز در پردیسان قم
ناوگان سازمان اتوبوس‌رانی قم مجهز به سیستم سرمایشی است
وقوع ۴۰ درصد حوادث موتورسواران قمی در شب‌ها
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.