کشف ۳۹ لاک‌پشت برکه‌ای در قم

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قم گفت: در ادامه کنترل و پایش مراکز عرضه ماهی قرمز و فروش ماهیان زینتی، ۳۹ عدد لاک‌پشت برکه‌ای خزری از یک متخلف کشف و ضبط شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
کشف ۳۹ لاک‌پشت برکه‌ای در قم
شناسه : 49253 | انتشار : ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست» نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم، محمدرضا عابدی‌مقدم در سخنانی اظهار داشت: کنترل و پایش مراکز عرضه ماهی قرمز و واحدهای فروش آکواریوم و ماهیان زینتی در روزهای پایانی سال به صورت منظم و مستمر ادامه دارد.

وی با اشاره به ممنوعیت هرگونه خرید و فروش جانوران وحشی به ویژه سمندر لرستانی، لاک‌پشت و مارآبی در مراکز عرضه ماهی قرمز، خاطرنشان کرد: در جریان گشت و کنترل سطح شهر قم، ۳۹ عدد لاک‌پشت برکه‌ای خزری از یک متخلف کشف و ضبط شد و به این تخلف در مجامع قضایی رسیدگی خواهد شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست قم از برخورد با متخلفان زیست محیطی در ایام نوروز خبر داد و گفت: بدون تردید آسیب رساندن به طبیعت و جانوران، هیچ قرابتی با فرهنگ ایرانی و اسلامی و آیین نوروز ایرانیان ندارد و در ایام تعطیلات نوروزی، باید حواسمان بیشتر به طبیعت باشد.

وی بر ضرورت توجه به بایدها و نبایدهای گردشگری طبیعی در ایام نوروز از جمله آسیب نرساندن به گیاهان و جانوران و رهانکردن زباله در طبیعت تأکید کرد و گفت: شهروندان محترم می توانند گزارش های خود از تخلفات زیست محیطی در ایام نوروز را با شماره تلفن های ۳۲۶۰۲۹۸۱ و ۱۵۴۰ در جریان بگذارند.

نوشته های مشابه
برگزاری نشست روشنگری و جهاد تبیین در شهرداری قم
رشد ۲۱ درصدی صدور پروانه ساخت‌وساز در بافت فرسوده قم
دفاتر تسهیل‌گری در محله‌های «لب چال» و «زنگارکی» قم افتتاح می‌شود
افزایش ۸۵ هزار مترمربعی فضای سبز در پردیسان قم
ناوگان سازمان اتوبوس‌رانی قم مجهز به سیستم سرمایشی است
وقوع ۴۰ درصد حوادث موتورسواران قمی در شب‌ها
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.