پیشرفت ۲۰ درصدی شهربازی بوستان فدک قم

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: شهربازی بوستان فدک در سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری می‌رسد و در حال حاضر عملیات عمرانی آن ۲۰ درصد پیشرفت داشته است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
پیشرفت ۲۰ درصدی شهربازی بوستان فدک قم
شناسه : 49138 | انتشار : ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، پیام جوادیان در حاشیه بهره‌برداری از فاز نخست بوستان زائر در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: فاز نخست این بوستان با مساحت ۲۰۰ هزار مترمربع یا ۲۰ هکتار افتتاح‌شده و در آینده‌ای نزدیک ۳ فاز از این بوستان افتتاح خواهد شد.

وی افتتاح فاز نخست بوستان خضر نبی(ع) را با مساحت ۱۵۰ هزار مترمربع در مردادماه یادآور شد و افزود: فاز دوم بوستان خضر نبی(ع) نیز امروز با مساحت ۳۵۰ هزار مترمربع کلنگ زنی شد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم، بوستان جنگلی هزار هکتاری را بوستانی منحصربه‌فرد دانست و بیان کرد: این بوستان از خیابان شهید آوینی تا خیابان ظهور ادامه خواهد داشت.

وی از حفظ توپوگرافی و پستی بلندی زمین در بوستان هزار هکتاری خبر داد و ابراز کرد: این بوستان بر اساس استفاده از گونه‌های محلی با رویکرد استفاده بهینه از فضای بوستان احداث‌شده و امیدواریم تا ۱۴۰۱ شاهد افتتاح فاز دوم بوستان زائر و خضر نبی(ع) باشیم.

جوادیان اضافه کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای تکمیل و بهره‌برداری کامل بوستان هزار هکتاری تا سه سال آینده انجام‌شده تا مباحث تفریحی و گردشگری زائران و شهروندان تأمین شود.

وی در ادامه مکان‌های تفریحی و گردشگری شهر قم را یادآور شد و گفت: شهربازی بوستان فدک نیز تا ۱۴۰۱ به بهره‌برداری رسیده و در حال حاضر عملیات عمرانی آن ۲۰ درصد پیشرفت داشته است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم ادامه داد: زیپ لاین و پل معلق نیز تا نیمه اول سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری رسیده تا شهرداری قم حامل پیام‌های خوبی از جنس تندرستی و گردشگری برای زائران و شهروندان بوده و شاهد افزایش ماندگاری زائران در شهر باشیم.

وی افزایش سرانه فضای شهر قم را موردتوجه قرارداد و تأکید کرد: در حال حاضر سرانه فضای سبز هر شهروند در قم حدود ۲۰ و نیم مترمربع است که با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در آینده‌ای نزدیک این عدد به ۲۳ مترمربع افزایش خواهد یافت.

جوادیان بر توسعه پایدار فضای سبز تأکید کرد و گفت: برنامه‌ریزی‌ها بر استفاده از پساب و عدم استفاده از آب شرب بوده و کاهش استفاده از آب‌های زیرزمینی بوده و توسعه استفاده از پساب در دستور کار است.

نوشته های مشابه
برگزاری نشست روشنگری و جهاد تبیین در شهرداری قم
رشد ۲۱ درصدی صدور پروانه ساخت‌وساز در بافت فرسوده قم
دفاتر تسهیل‌گری در محله‌های «لب چال» و «زنگارکی» قم افتتاح می‌شود
افزایش ۸۵ هزار مترمربعی فضای سبز در پردیسان قم
ناوگان سازمان اتوبوس‌رانی قم مجهز به سیستم سرمایشی است
وقوع ۴۰ درصد حوادث موتورسواران قمی در شب‌ها
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.